کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آرامش در بازارها، ثبات قیمت ها و کاهش تورم


کد خبر : ۷۹۴۲۸پنجشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰:۲۰۷۴۵۷ بازدید

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر از یک ‌طرف ...
آرامش در بازارها، ثبات قیمت ها و کاهش تورمآرامش در بازارها، ثبات قیمت ها و کاهش تورم

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماه‌های اخیر از یک ‌طرف و گشایش‌های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر در بازارها، ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:

امروز، وعده الهی تحقق یافت و دشمن شماره یک مردم ایران با آبروریزی مطلق به انتهای پرونده رذالت بار خود رسید. 

از ۱۵مرداد ۹۷ که تحریم ها وفشار حداکثری آغاز شد، تا ۱۵ آبان که تحریم بانک مرکزی و بانک های کشور را شامل شد، بی سابقه ترین تحریم غیرقانونی وضع شده علیه اقتصاد کشورمان بود. تاحدی که هیچ یک از بخشهای اقتصاد و تجارت خارجی ایران نبود که مشمول تحریمها  واقع نشده باشد.

در سال ۹۸ و سال ۹۹ ( تاکنون) درآمد ناشی از صادرات نفت ایران جمعاً کمتر از ۲۰ میلیارد دلار و دسترسی بانک مرکزی به آن نیز بسیار کمتر بود. این در حالی است که درآمدهای ارزی سالانه ناشی از صدور نفت، در سالهای قبل، همراه با دسترسی به آن، سالانه بیش از ۴۰ میلیارد دلار بوده است.

بی شک ملت بزرگ ایران، با مقاومت تحسین برانگیز و علیرغم سختی‌ها و مشکلات ناشی از گرانی‌ها، عمدتاً برخاسته از آثار تحریم ها، پیروز این میدان است.

با فروکش کردن انتظارات و هیجانات سیاسی و رشد صادرات نفت و فرآورده در ماههای اخیر  ازیکطرف و گشایش های آغاز شده در خصوص برخی منابع بانک مرکزی، همانگونه که قبلاً اعلام کردم، امیدوارم به تدریج شاهد آرامش بیشتر دربازارها، ثبات قیمتها و کاهش تورم باشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها