کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توقیف نفتکش کره‌جنوبی؛ سئول یک هیات رسمی به ایران می‌فرستد


کد خبر : ۷۹۳۵۶سه شنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷:۱۹۵۰۳۴ بازدید

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که در اولین زمان ممکن یک هیات رسمی به ایران می‌فرستد تا در مورد آزادی نفتکش توقیف شده و ...
توقیف نفتکش کره‌جنوبی؛ سئول یک هیات رسمی به ایران می‌فرستدتوقیف نفتکش کره‌جنوبی؛ سئول یک هیات رسمی به ایران می‌فرستد

وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرده است که در اولین زمان ممکن یک هیات رسمی به ایران می‌فرستد تا در مورد آزادی نفتکش توقیف شده و خدمه آن در آب‌های جنوبی ایران مذاکره کند. این موضع کره جنوبی در حالی اعلام می‌شود که علی ربیعی سخنگوی دولت ایران، گفته است "اگر کسی گروگانگیر باشد دولت کره جنوبی است".

آقای ربیعی در تازه‌ترین نشست خبری خود گفته است "اگر کسی گروگانگیر باشد دولت کره جنوبی است. که به بهانه های واهی بیش از ۷ میلیارد دلار ما را گروگان گرفته است".

روز گذشته اعلام شد نیروی دریایی سپاه پاسداران یک تانکر متعلق به کره جنوبی توقیف و خدمه آن را بازداشت کرده است. علت توقیف این نفتکش که حامل ۷۲۰۰ تن "محصولات شیمیایی نفتی" بود ایجاد "آلودگی زیست محیطی" عنوان شده است.

اکنون به گزارش خبرگزاری فرانسه چوی یونگ سام سخنگوی وزارت خارجه کره می‌گوید "در اولین فرصت یک هیات به ایران اعزام می‌شود تا از طریق مذاکره دو جانبه موضوع را حل کند".

در عین حال، او گفت سفر برنامه‌ریزی شده و سه روزه دیپلمات ارشد کره‌ای به تهران در روزهای آتی انجام خواهد شد. این سفر قرار بوده که با هدف حل مشکل پول‌های بلوکه شده ایران انجام شود.

خبرگزاری ایرنا هم در گزارشی گفته است که "سعید بادامچی شبستری" سفیر ایران در کره جنوبی با "کوه کیونگ سوک" مدیرکل امور آفریقا و خاورمیانه وزارت خارجه کره جنوبی گفتگو کرده و درباره سفر این هیات تبادل نظر کرده است.

بر اساس این گزارش یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی به یونهاپ گفته است که دو طرف در مورد حل مساله "درک مشترکی" دارند و معتقد هستند موضوع باید به صورت دیپلماتیک حل شود.

تایید سفر دیپلماتیک مسئولان کره جنوبی به ایران در حالی اعلام می‌شود که رویترز ساعتی پیش، به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش کرده بود که سئول قصد دارد درباره این سفر "بازبینی" ‌کند.

وزارت خارجه ایران پیشتر اعلام کرده بود که معاون وزارت خارجه کره جنوبی قرار است برای مذاکره درباره اموال توقیف شده ایران به زودی به تهران سفر کند". ایران ابراز امیدوار کرده بود "این سفر خاتمه‌ای بر کندی‌های موجود در این روند آزادسازی اموال ایران باشد".

در تحولی دیگر، پس از اعلام خبر توقیف نفتکش، کره جنوبی یک یگان مقابله با دزدی دریایی به منطقه فرستاده است تا با ائتلافی به رهبری آمریکا همکاری کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها