کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ورود شاخص بورس به مرحله ثبات و تعادل


کد خبر : ۷۸۰۵۵شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵:۳۴۵۰۳۱ بازدید

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ می‌کند و همچنان ...
ورود شاخص بورس به مرحله ثبات و تعادلورود شاخص بورس به مرحله ثبات و تعادل

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار در هفته جاری روند معقول و متعادل خود را حفظ می‌کند و همچنان سهامداران نباید در انتظار رشد پرشتاب در این بازار باشند.

 بازار سهام در هفته‌ای که گذشت با شتابی کمتر از هفته پایانی آبان‌ماه به روند صعودی خود ادامه داد و معاملات این بازار با بازدهی حدود ١.٦ درصدی به پایان رسید.

تا  چندی پیش برخی از کارشناسان کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد را مقاومتی جدی برای شاخص بورس می‌دانستند و معتقد بودند بازار با عبور از این کانال می‌تواند روزهای بهتری را تجربه کند.

ارزش معاملات از جمله نکات قابل توجه در بازار هفته گذشته بود که بعد از حدود چهار ماه نزول در نهایت به بیش از  ٢٠ هزار میلیارد تومان رسید. فعالان بازار از این موضوع به عنوان اتفاقی مثبت در معاملات بورس یاد می‌کنند و معتقدند افزایش ارزش معاملات در بازار می‌تواند نویددهنده بازگشت اعتماد سهامداران به سرمایه‌گذاری در بورس و ورود دوباره نقدینگی به این بازار باشد.

در کنار افزایش حجم و ارزش معاملات بازار که به مراتب زمینه روند صعودی شاخص بورس را فراهم کرد، بارها کارشناسان به این موضوع تاکید داشتند که سهامداران نباید در انتظار رشدهای غافلگیرکننده شاخص بورس همانند چند ماه نخست سال باشند، بلکه شاخص با شتابی کمتر از گذشته ادامه‌دهنده روند صعودی خواهد بود و می‌تواند تا پایان سال در مقایسه با سایر بازارها بازدهی قابل قبولی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

بازار هفته گذشته متاثر از قیمت دلار و نیز تصمیم‌گیری دولت برای بازار فولاد با نوسان همراه شد و به نظر می‌رسد سهامداران تا زمان مشخص شدن تصمیم‌گیری دولت برای بازار فولاد دچار شک و تردید برای ورود سرمایه‌های خود به بازار شوند، اما طبق آخرین اخبار اعلام شده قرار بر ایجاد اصلاحیه‌هایی در شیوه‌نامه فولاد است که در صورت اجرا می‌توان در انتظار کاهش هیجان‌های ایجاد شده در بازار و بهبود روند معاملات بورس بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها