کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متوسط مصرف ماهانه بنزین دهک‌های مختلف چقدر است؟


کد خبر : ۷۸۰۴۷شنبه، ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴:۵۰۴۱۳۸ بازدید

براساس بررسی های مرکز پژوهش های مجلس، با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.
متوسط مصرف ماهانه بنزین دهک‌های مختلف چقدر است؟متوسط مصرف ماهانه بنزین دهک‌های مختلف چقدر است؟

بررسی های مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که با بالارفتن دهک درآمدی، مصرف بنزین  و در نتیجه، استفاده از یارانه قیمتی این فرآورده نفتی هم افزایش می یابد.

براساس گزارش جدید بازوی کارشناسی مجلس درباره آثار و تبعات مختلف افزایش قیمت بنزین در آبان ماه 98، براساس داده‌های هزینه -درآمد خانوار در سال 1397 ، متوسط مصرف بنزین در خانوارهای دهک‌های مختلف درآمدی با یکدیگر متفاوت است.
 

d709c5lcupdt0nyj0sb.jpg

افزایش میزان مصرف بنزین با بالاتر رفتن دهک درآمدی به‌معنای افزایش یارانه دریافتی دهک‌های بالاتر از مصرف بیشتر بنزین (در شرایط پرداختی یارانه قیمتی به بنزین) است.

گفتنی است دهک‌بندی استفاده شده در این بخش از گزارش این مرکز پژوهشی، دهک بندی حقیقی است به طوریکه در این نوع دهک‌بندی هزینه‌های افراد ابتدا بر اساس یک معیار استاندارد، حقیقی سازی می‌شود تا براساس آن، هزینه‌ها در نقاط مختلف کشور برای دستیابی به یک استاندارد مشخص زندگی با یکدیگر قابل مقایسه باشد.

این در حالی است که در شیوه دهک بندی مرسوم، افراد ساکن در مناطق گرانتر که دستیابی به یک استاندارد مشخصی از زندگی پرهزینه‌تر است، در دهک‌های بالاتر قرار می‌گیرند. بنابراین در شیوه دهک بندی حقیقی، ممکن است افراد با بازه درآمدی (هزینه‌ای) متفاوت، به علت قرار گرفتن در مناطق جغرافیایی متفاوت با قیمت‌های مختلف، در یک دهک قرار بگیرند. این شیوه از دهک‌بندی، کاربرد مناسبتری به لحاظ مطالعات رفاهی دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها