کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عربستان: مخزن آرامکو در جده بر اثر حمله حوثی‌ها سوراخ شد


کد خبر : ۷۷۹۴۲سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸:۲۶۴۷۲۹ بازدید

غول نفتی عربستان سعودی روز سه شنبه ضمن تایید حملات اخیر حوثی‌ها اعلام کرد که این حملات سبب ایجاد حفره‌ای بزرگ در مخزن نفت ...
عربستان: مخزن آرامکو در جده بر اثر حمله حوثی‌ها سوراخ شد عربستان: مخزن آرامکو در جده بر اثر حمله حوثی‌ها سوراخ شد

غول نفتی عربستان سعودی روز سه شنبه ضمن تایید حملات اخیر حوثی‌ها اعلام کرد که این حملات سبب ایجاد حفره‌ای بزرگ در مخزن نفت تاسیسات آرامکو در شهر جده شده است.

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی در این خصوص به نقل از مقامات شرکت آرامکو اعلام کرد که انفجار و آتش‌سوزی ناشی از آسیب دیدن مخزن تاسیسات نفتی آرامکو در جده با مداخله نیروهای ویژه امدادی به سرعت مهار شده است.

هدف این حمله آنطور که مقامات عربستان آنرا تایید کرده‌اند تاسیسات شرکت نفتی آرامکو در جده، شهر بندری بزرگ واقع غرب عربستان بوده است.

عبدالله الغمدی، مدیر سایتی که مخزن نفت آن هدف اصابت موشک قرارگرفته در جریان بازدید خبرنکاران از محل گفت: «سقف کارخانه آسیب زیادی دیده و حفره‌ای بزرگ به ابعاد دو متر در دو متر در آن ایجاد شده است.»

فرانس پرس با استناد به مشاهدات خبرنگار در این گزارش آورد است که لبه بالایی مخزن در اثر انفجار و آتش‌سوزی سیاه شد رمپ‌ها نیز به دلیل شدت گرمای ناشی از انفجار تغییر شکل داده‌‌اند.

مدیر کارخانه آرامکو در جده در ادامه یادآور شده که «آتش در مدت زمان اندکی خاموش شده، در غیر این صورت تنها ۴۰ دقیقه زمان کافی بود تا در مخزن نفتی به این مهمی یک آتش‌سوزی بزرگ و مهار نشدنی ایجاد شود.»


«تاب آوری» در برابر حملات متعدد

سایت هدف قرار گرفته آرامکو در جده در مجموع سیزده مخزن نفتی را در خود جای داده و در کل محصولات تصفیه شده از جمله نفت سفید را در غرب عربستان سعودی تولید و تامین می کند.

آرامکو که گل سرسبد اقتصاد عربستان محسوب می‌شود برای بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این شرکت دسامبر گذشته پس از ارزش گذاری به مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد دلار در فهرست سهام داخلی بازار بورس ریاض به ثبت رسید تا بخشی از سهام خود را به متقاضیان داخلی عرضه کند.

دومینیک راب، وزیر امور خارجه بریتانا پس از حمله صورت گفته به تاسیسات نفتی آرامکو در جده آنرا محکوم و آنرا مغایر با ادعای حوثی‌ها مبنی بر تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها توصیف کرد.

راب با انتشار توییتی تصریح کرد: «حوثی‌ها باید تجاوزات خود را متوقف کنند و برای دست‌یابی به صلح با سازمان ملل متحد همکاری کنند.»

حوثی‌ها پس از مداخله ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض در جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۵ به دفعات با حملات موشکی و پهپادی مناطقی در خاک عربستان از جمله فرودگاه‌ها و تاسیسات نفتی را هدف قرار داده است.

مهم‌ترین این حملات سپتامبر ۲۰۱۹ انجام شد که طی آن خسارات زیادی به تاسیسات نفتی عربستان وارد آمد؛ به نحوی که میزان تولید نفت این کشور برای مدتی به نصف کاهش پیدا کرد.

مدیر سایت نفتی آرامکو در جده به خبرنگاران گفته که حمله روز دوشنبه به این مکان کاملا شبیه به حمله ماه سپتامبر ۲۰۱۹ به دیگر تاسیسات نفی این شرکت بوده است.

وی سپس تاکید کرده که این مسئله نشان از مقاوت و تاب‌آوری آرامکو در برابر حملات و نیز اطمینان خاطر از عملکرد شرکت در تولید و تامین منبع انرژی برای عربستان و خارج از کشور دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها