کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پست‌های کلیدی تیم جو بایدن به برجامی‌ها رسید


کد خبر : ۷۷۹۴۰سه شنبه، ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹:۳۳۱۰۵۷۸ بازدید

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا نام چند نفر افرادی را که برای سمت‌های عالی امنیتی در دولت آینده خود در نظر ...
پست‌های کلیدی تیم جو بایدن به برجامی‌ها رسیدپست‌های کلیدی تیم جو بایدن به برجامی‌ها رسید

جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده آمریکا نام چند نفر افرادی را که برای سمت‌های عالی امنیتی در دولت آینده خود در نظر گرفته است، اعلام کرد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در شرایطی که رقیبش دونالد ترامپ هنوز نتایج آخرین انتخابات ریاست جمهوی و شکست خودش را نپذیرفته، روز دوشنبه ۲۳ نوامبر (۳ آذر) با بیانیه‌ای جک سالیوان را به عنوان مشاور امنیت ملی، لیندا توماس گرینفیلد را به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد و جان کری را به سمت نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور تغییرات اقلیمی در دولت آتی معرفی کرد.

جو بایدن که روز دوشنبه چند بیانیه منتشر کرد، پیش از معرفی نام این چند تن، آنتونی بلینکن، مشاور قدیمی سیاست خارجی را نیز به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرده بود.

وی همچنین از قصد خود برای گماشتن الخاندرو مایوركاس در سمت وزیر امنیت ملی خبر داده و گفته است که آوریل هینس را نیز به عنوان مدیر اطلاعات ملی در نظر گرفته است.

گزارش همچنین حاکی است آقای بایدن، جنت لوییز یلن ۷۴ ساله را نیز به سمت وزیر خزانه داری خود برگزیده است. خانم یلن، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا، اولین بانویی خواهد بود که اگر رسما انتخاب و توسط مجلس سنا تایید شود، عهده دار وزارت خزانه داری آمریکا خواهد شد.

به جز بلینکن که از طرفداران توافق هسته‌ای با ایران به شمار می‌رود، حضور جان کری در ترکیب کابینه آتی آمریکا، ولو در سمتی پایین‌تر، نشان از قصد کاخ سفید برای نزدیکی و ظاهرا بازگشت به توافق برجام دارد. جان کری به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما، نمایندگی این کشور را برای امضای توافق هسته‌ای با ایران به عهده داشت.

چین و ایران احتمالاً بزرگ‌ترین چالش‌های سیاست خارجی رویارویی با دولت آینده بایدن خواهند بود. بلینکن در راستای سیاست بایدن مبنی بر تعامل مجدد با ایران در مورد برنامه هسته‌ای احتمالاً با مقاومت اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس روبرو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها