کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجازه بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به آسمان


کد خبر : ۷۷۷۷۹پنجشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷:۳۸۲۵۲۵ بازدید

اداره ملی هوانوردی آمریکا روز چهارشنبه پس از نزدیک به دو سال بار دیگر مجوز پرواز هواپیماهای بوئینگ 7337 مکس را صادر کرد.
اجازه بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به آسماناجازه بازگشت هواپیماهای بوئینگ 737 مکس به آسمان

اداره ملی هوانوردی آمریکا روز چهارشنبه پس از نزدیک به دو سال بار دیگر مجوز پرواز هواپیماهای بوئینگ 7337 مکس را صادر کرد.

پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در ماه مارس سال ۲۰۱۹ پس از سقوط یک فروند از این هواپیماها متعلق به خطوط هوایی اتیوپی متوقف شده بود. این سانحه هوایی تنها پنج ماه پس از حادثه ای مشابه برای یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس متعلق به یک شرکت هواپیمایی اندونزی روی داد.

در جریان این دو سانحه هوایی در مجموع ۳۴۶ مسافر و خدمه پرواز جان باختند. اداره ملی هوانوردی ایالات متحده اعلام کرده که تصمیم صدور مجوز پرواز برای هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را ضمن هماهنگی با مسئولان ایمنی پرواز در سراسر جهان اتخاذ کرده است.

قرار است تغییراتی فنی در هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس پیش از پرواز مجدد صورت گیرد. شرکت «امریکن ایرلاینز» در نظر دارد تا پایان ماه دسامبر از یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بین میامی و نیویورک استفاده کند.

اداره ملی هوانوردی آمریکا در حالی مجوز پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس را صادر کرده است که صنعت هوانوردی جهان به دنبال شیوع ویروس کرونا با یکی از جدی ترین بحران های تاریخ خود دست و پنجه نرم می کند. سفرهای هوایی در آمریکا نسبت به سال گذشته حدود ۶۵ درصد کاهش یافته است.

شرکت بوئینگ نیز به دلیل همه گیری ویروس کرونا و همچنین پیامدهای ناشی از لغو مجوز پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس با کاهش میزان فروش هواپیماهای خود روبرو است.

از سوی دیگر تصمیم روز چهارشنبه اداره ملی هوانوردی آمریکا در حالی اتخاذ شده است که کنگره آمریکا پس از توقف پروازهای بوئینگ ۷۳۷ مکس در سال ۲۰۱۹ در این باره جلسات تحقیق برگزار کرده بود. در جریان این جلسات اعضای کنگره از «سهل انگاری» مسئولان اداره ملی هوانوردی و رویکرد شرکت بوئینگ انتقاد کرده بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها