کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش دکتر روحانی به شکست ترامپ و پیروزی بایدن


کد خبر : ۷۷۳۸۲یکشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵:۲۷۲۴۱۰۵ بازدید

حسن روحانی امروز یکشنبه در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات به شکلی تلویحی ...
واکنش دکتر روحانی به شکست ترامپ و پیروزی بایدن واکنش دکتر روحانی به شکست ترامپ و پیروزی بایدن

حسن روحانی امروز یکشنبه در واکنش به اعلام نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی جو بایدن، نامزد دموکرات به شکلی تلویحی از شکست دونالد ترامپ استقبال کرد و خواهان بازگشت ایالات متحده به تعهدات بین المللی شد.

دکتر روحانی که تنها کم‌تر از شش ماه تا زنده کردن توافق هسته‌ای پیش از اتمام دوران ریاست جمهوری خود فرصت دارد در این خصوص تصریح کرد: « اینک فرصتی برای دولت آینده امریکا پیش آمده است که اشتباهات گذشته را جبران کند.»

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کشورش در صورت رعایت مسئولانه دیگر طرف‌ها، همواره به تعهدات خود پایبند بوده،‌ «تعامل سازنده با جهان» را راهبرد ایران معرفی کرد و از ایالات متحده خواست «با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدات بین المللی، بازگردد.»

از دید دکتر روحانی که پس از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا و پیروزی جو بایدن سخن می‌گفت «اینک زمان آن است که در سایه همکاری و هم‌افزایی ایران و همسایگان، شاهد ارتقاء امنیت و توسعه در منطقه باشیم.»

حسن روحانی که روز یکشنبه درجلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت سخن می‌گفت «مقاومت مردم ایران» در برابر فشار حداکثری دولت ترامپ را که وی از آن به عنوان «جنگ اقتصادی» یاد کرد، پیروزمندانه خواند و گفت: «مردم ایران با مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، اثبات کردند که سیاست فشار حداکثری امریکا محکوم به شکست است.»

وی شرایط کنونی کشور از لحاظ اقتصادی را «رو به بهبود» خواند و تاکید کرد که دولت با سیاست‌های مناسب در صدد هدایت نقدینگی به سمت تولید و تقویت ارزش پول ملی است.

axftxhuyq2q56im9ch3w.jpg

این نخستین واکنش صریح حسن روحانی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است که بسیار محتاطانه و در عین حال امیدوارانه مطرح شده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز در توییتی به زبان انگلیسی نوشت که دنیا پس از انتخاب مردم آمریکا انتخاب نظاره‌گر رفتار دولت بعدی این کشور خواهد بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول وی نیز پیش‌تر با انتشار تويت‌هایی نسبت به آنچه تغییر سیاست‌های مخرب آمریکا و بازگشت این کشور به قانون و تعهدات بین‌المللی خوانده، ابراز امیدواری کرده بود.

موضع حسن روحانی و معاون اولش که به موجب برخی گزارش‌های تایید نشده از پیش ارتباط‌هایی با آنها از سوی کارزار انتخاباتی جو بایدن به کلی متفاوت از واکنش نمایندگان مجلس است که نه تنها از پیروزی بایدن استقبال نکردند بلکه او را همچون ترامپ یک زامبی دانستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها