کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خرید 1.7 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی


کد خبر : ۷۶۸۱۲یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲:۳۰۵۰۳۰ بازدید

بانک مرکزی امروز (یکشنبه) و در چهارمین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود 74 میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در ...
خرید 1.7 میلیون دلار در بازار متشکل ارزیخرید 1.7 میلیون دلار در بازار متشکل ارزی

 بانک مرکزی امروز (یکشنبه) و در چهارمین روز اجرای سیاست جدید ارزی، حدود 74 میلیون دلار ارز به صورت اسکناس در «بازار متشکل معاملات ارزی» در نرخ‌های حاشیه بازار عرضه کرد که حدود 1.7 میلیون دلار توسط صرافی ها خریداری شد.

به گزارش ایران جیب از بانک مرکزی، به رغم این میزان عرضه و امکان خرید هر صرافی به میزان ۵٠٠ هزار دلار در بازار مذکور، حدود ۱.۷ میلیون دلار توسط صرافی ها خریداری شد.

این امر حاکی از فقدان تقاضای موثر در بازار برای ارز به صورت اسکناس است.

همچنین گزارش‌های دریافتی از سامانه نیما حاکی از این است که امروز حدود ۱۲۶ میلیون دلار ارز به صورت حواله ارزی توسط صادرکنندگان در بازار عرضه شده است.

به گزارش ایرنا، این اعداد نشان می دهد تنها حدود 2.5 درصد از دلار عرضه شده توسط بانک مرکزی تقاضای موثر داشته و از همین رو بازار با کمبود عرضه مواجه نیست بلکه بازارسازی برخی دلالان در بازار باعث رشد قیمت ها شده است.

پیش از این نیز پژوهشکده پولی وبانکی با بیان اینکه بانک مرکزی در دوره فعلی به هیچ وجه دنبال ارزپاشی نیست،‌ اعلام کرد:‌ در این دوره به دلیل شرایط تحریمی بیش از ۸۰ درصد درآمد نفتی کاهش یافته است.

این در شرایطی است که دلالانی که رد پای آنها به خارج از کشور می‌رسد با اعلام قیمت دلار و سایر ارزها در ساعت‌ها و روزهایی که صرافی‌ها و کارگزاری‌های رسمی بازار ارز تعطیل هستند، با تشنج‌آفرینی در بازار ارز، تلاش‌ها برای مهار التهاب بازار را بر باد می‌دهند که این موضوع، ضرورت ورود جدی‌تر نهادهای امنیتی و قضایی به موضوع «معاملات شبانه» بازار ارز را گوشزد می‌کند.

نکته جالب این است که اگر چه نقش معاملات و قیمت‌های غیر رسمی (شبانه) رو به افزایش است، اما به اعتقاد کارشناسان،  بخش عمده‌ای از معاملات انجام شده در این بازار، کاذب بوده و کم عمق است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها