کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جو بایدن در تله پسرش /دموکرات‌ها دوباره زمین‌گیر می‌شوند؟


کد خبر : ۷۶۷۶۸یکشنبه، ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۱:۵۹۱۵۰۰ بازدید

در انتخابات سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ و حامیان جمهوری‌خواه وی از ماجرای ایمیل‌های هک شده هیلاری کلینتون، ابزاری برای تخریب وی ساختند و آسیب زیادی به کمپین او زدند. آیا باز هم رسوایی ایمیلی، دامنگیر دموکرات‌ها شده و موقعیت آن‌ها را تضعیف خواهد کرد؟

روز گذشته روزنامه نیویورک‌پست با ادعای دسترسی به بخشی از ایمیل‌های هانتر بایدن گزارش داد که کمتر از یک سال پیش از آنکه بایدن بر مقامات دولتی در اوکراین فشار آورد تا دادستانی را که در مورد شرکت بوریسما تحقیق می‌کرد، اخراج کند، پدرش جو بایدن معاون رئیس جمهور وقت، هانتر را به یک مدیر ارشد در یک شرکت انرژی اوکراینی معرفی کرده است.

بر اساس گزارش نیویورک‌پست در ایمیل قدردانی این جلسه که هرگز آشکار نشده است،  چنین برمی‌آید که وادیم پوزارسکی، مشاور هیئت مدیره بوریسما، هانتر بایدن را در 17 آوریل 2015 حدود یک سال پس از پیوستن هانتر به هیئت مدیره بوریسما با حقوق ۵۰ هزار دلار در ماه وارد کار کرده است.

رسانه‌های محافظه‌کار و حامیان ترامپ پس از گزارش نیویورک‌پست سعی کردند حداکثر استفاده ممکن را برای فضاسازی در این باره انجام دهند و در مقابل دموکرات‌ها و کمپین بایدن سعی کرد برای مشروعیت ندادن به ماجرا آن را نادیده بگیرند.

پشت پرده ماجرای هانتر بایدن به روایت واشنگتن پست
دیوید ایگناسیوس ستون‌نویس برجسته واشنگتن پست در مطلبی با عنوان «واقعیت پشت پرده "عدم رسوایی" هانتر بایدن» نوشت: آنطور که کمپین ترامپ ادعا می‌کند ماجرای درگیری هانتر بایدن با شرکت گاز اوکراینی Burisma رسوایی پدر او نیست،  بلکه بخشی از یک فاجعه شخصی برای پسر معاون رئیس جمهور است که افشای آن در این هفته با اطلاعات نادرستی در مورد نقش جو بایدن همراه شده است.

آنچه مشخص است، فراتر از رسوایی دروغین، سال هاست که مشهود است: هانتر بایدن اشتباه کرد که با یک شرکت مشکوک مانند Burisma درگیر شد. اما این فکر که این ماجرا پرونده جو بایدن برای رئیس جمهور شدن را تضعیف می‌کند، همان طور که خود او می‌گوید مزخرف است.

کمپین بایدن از ترس مشروعیت بخشیدن به داستان تمایلی به پاسخ دادن ندارد. پیشتر بایدن گفته است که پسرش اشتباه کرده است. دوستان خانوادگی می‌گویند که معاون رئیس جمهور تمایلی به انتقاد عمومی از هانتر بایدن ندارد، اما آنها تأکید می‌کنند که هر دو بایدن درس دردناکی را آموخته اند که فرزندان یک رئیس جمهور یا معاونش باید از تجارت بین المللی دوری کنند. اما آیا خانواده ترامپ این قانون را به رسمیت می شناسند؟ هرگز.

برای ارائه چشم انداز ، من این هفته با یک مشاور بازرگانی با تجربه گسترده در اوکراین صحبت کردم ، که هانتر بایدن در اوایل سال 2014 با او تماس گرفت زیرا قصد داشت به هیئت مدیره Burisma بپیوندد. مشاور شدیداً خواستار این اقدام شد ، اما بایدن که با مشکلات شخصی و مالی دست و پنجه نرم می کرد ، این کار را ادامه داد.

برای ارائه چشم انداز ، من این هفته با یک مشاور بازرگانی با تجربه گسترده در اوکراین صحبت کردم، که هانتر بایدن در اوایل سال 2014 با او تماس گرفت زیرا قصد داشت به هیئت مدیره Burisma بپیوندد. این مشاور شدیداً با این اقدام مخالفت کرد، اما هانتر بایدن که با مشکلات شخصی و مالی دست و پنجه نرم می‌کرد ، این کار را ادامه داد.

خطر سوءاستفاده از ارتباط Burisma و هانتر بایدن بلافاصله خودنمایی کرد. بوریسما عکسی را در وب سایت خود از دِوُن آرچر، شریک تجاری هانتر بایدن قرار داد که در کنار معاون رئیس جمهور وقت و مقابل پرچم آمریکا در جایی که به نظر می‌رسد کاخ سفید است، ایستاده‌اند. آرچر، به همراه هانتر بایدن ، در بهار 2014 به هیئت مدیره بوریسما پیوستند.

مشاوری که خواست نامش فاش نشود گفت که او از طریق یکی از دوستانش از هانتر بایدن خواسته است که به بوریسما بگوید عکس را از وبسایت پایین بکشد. و همان روز عکس از وب سایت شرکت حذف شد. یک کپی هم از آن پیدا نشد ، اما کمپین بایدن درباره اینکه ممکن است این کار هنگامی انجام شده باشد که آرچر در آوریل 2014 به همراه پسرش از کاخ سفید بازدید کردند، مشاجره‌ای نمی کند.

ارتباط هانتر و اوکراین از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی بایدن یک نمایش سیاسی محسوب می‌شود. این هفته ورژن جدیدی از آن در نیویورک پست رونمایی شد. این روزنامه با انتشار ایمیل‌هایی که ادعا کرد از لپ تاپ هانتر بایدن به آن دست یافته  اظهار کرد که وی به ترتیب جلسه‌ای در سال 2015 بین پدرش و مدیر بوریسما کمک کرده است.

کمپین بایدن چنین جلسه‌ای را انکار کرد و گزارشهای آن را براساس خاطرات چند کارمند دانست. یک متخصص مسائل اروپای شرقی در مرکز پزشکی قانونی دیجیتال که برخی از اسناد اوکراینی که نیویورک پست فاش کرده را بررسی کرده است، به من گفت که ناهنجاری‌هایی پیدا کرده است -مانند نوشتن حروف بزرگ نام وزارتخانه‌ها به سبک آمریکایی- که جعلی بودن آن را نشان می دهد.

مشاور یادشده در سال ۲۰۱۴ درباره چندین مدیر ارشد بوریسما تحقیقاتی انجام داده و یک هفته بعد با بایدن ملاقات کرده است. مشاور به بایدن گفت که مجوزهای برنامه ریزی شده برای ساخت گاز Burisma شامل دارایی های کوچکی است که احتمال جذب سرمایه گذاران خارجی برای ان وجود ندارد و پسر معاون رئیس جمهور را از کار در شرکت بر حذر داشت؛ "آنها از شما و نام شما استفاده می کنند. آنها از نام شما به ضرر شما و پدر شما سوءاستفاده خواهند کرد."

این مشاور یادآوری می کند که بایدن در مورد نیاز خود به درآمد پاسخ متشنج داده است؛ "مادر و پدر من پول ندارند. بئو [برادر هانتر، که اکنون فوت کرده است] کاندیدا خواهد شد. من باید برای خانواده‌ام درآمد کسب کنم." هانتر گفت که قصد دارد به عنوان مدیر به بوریسما بپیوندد. دوستان خانوادگی می گویند او در آن زمان با مشکل مواد مخدر دست و پنجه نرم می کرد و قضاوت‌های او مغشوش بود.

حدود یک ماه بعد که عکس جو بایدن و آرچر در وب سایت Burisma ظاهر شد، این مشاور به هانتر بایدن تلفن زد و به او پیام داد و سپس با دوست مشترکی که آنها را متصل کرده بود تماس گرفت. مشاور هشدار داد: "این از همان نوع مزخرفاتی است که پیش‌تر در مورد آن صحبت کردم." مشاور گفت که احتمالاً شخصی به سرعت با بوریسما تماس گرفته است، زیرا این عکس ناپدید شد.

آرچر، مانند هانتر بایدن ، در سال 2014 به هیئت مدیره بوریسما پیوست. به عنوان یک مدیر، هانتر بایدن ماهیانه ۵۰هزار دلار دریافت می کرد. کمپین بایدن اظهار داشت اظهارنامه مالیاتی جو بایدن قبل و بعد از خروج از دفتر نشان می‌دهد که هیچ پولی از هانتر بایدن دریافت نکرده است.

آرچر در سال 2018 این شرکت را ترک کرد و سال بعد نیز هانتر بایدن از این شرکت جدا شد. در سال 2018 ، هیئت منصفه فدرال آرچر را به اتهام کلاهبرداری مربوط به اوراق قرضه برای یک شرکت توسعه بومی آمریکایی محکوم کرد ، حکمی که در ماه جاری توسط دادگاه تجدید نظر فدرال تأیید شد.

جو بایدن در ژانویه گفت که پیوستن فرزندش به هیئت مدیره بوریسما یک "اشتباه" بوده است و قول داد که اگر رئیس جمهور شود ، هیچ یک از اعضای خانواده‌اش "هیچ گونه دخالتی با هیچ دولت خارجی ندارند". هانتر بایدن نیز گفت که "اشتباهی" مرتکب شد که برای آن "مسئولیت کامل" را متحمل شده است. این نوعی خود انتقادی است که از ترامپ یا خانواده‌اش هرگز نشنیده‌ایم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها