کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دوباره تعطیلی، دوباره سفر، دوباره کرونا


کد خبر : ۷۶۷۱۸پنجشنبه، ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰:۲۷۶۱۹ بازدید

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از پیشنهاد و درخواست این وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت رفت و آمد و سفر در پنج شهر و استان در تعطیلات پیش‌رو و اعمال این محدودیت‌ها خبر داد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت از پیشنهاد و درخواست این وزارتخانه به ستاد ملی مقابله با کرونا برای اعمال محدودیت رفت و آمد و سفر در پنج شهر و استان در تعطیلات پیش‌رو و اعمال این محدودیت‌ها خبر داد.

کیانوش جهانپور در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به روند افزایشی ابتلا، بستری و مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در کشور و لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اعمال محدودیت در رفت و آمد و سفر به‌ویژه با توجه به تعطیلات پیش‌رو، گفت: بر همین اساس وزارت بهداشت برای حداقل سه روز تعطیلات پیش رو، درخواست محدودیت تردد از پنج شهر که شیوع کرونا در آن نسبتا بالاست را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کرده که موضوع جهت اجرا به کمیته امنیتی اجتماعی و دستگاه‌های مسئول ابلاغ شده است.

وی گفت: هرچند که در حال حاضر تمام تعداد استان‌ها و شهرستان‌های در شرایط قرمز کرونا، افزایش یافته است و کل کشور قرمز تلقی می‌شود، اما برای تعطیلات پیش رو محدودیت رفت و آمد در کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه پیشنهاد شده است. قاعدتا هر نوع تصمیمی در این حوزه، جهت اجرا باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد که با توجه به موافقت ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ آن، این مقررات منع رفت و آمد و محدودیت تردد و سفر بویژه برای سه روز تعطیل پیش‌رو اعمال خواهد شد.
بر این اساس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح منع عبور و مرور در ۵ کلانشهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در ایام تعطیلی پیش ر‌و خبر داد.
به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: با توجه به جهش کرونا محدودیت‌ها افزایش می‌یابد. ویروس کرونا دچار جهش‌هایی شده است که گرچه تاثیر این جهش در بیماری‌زایی هنوز مشخص نیست اما در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد سرعت عمل بیشتری پیدا کرده است. این زنگ خطری برای ما به حساب می‌آید و باید در فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، استفاده بیشتر از ماسک، کاهش سفرها و... تلاش بیشتری شود. با توجه به موج سوم کرونا و جهشی که این ویروس در سرعت انتشار و گرفتار کردن افراد داشت در نشست روز سه‌شنبه از رئیس‌جمهوری خواستیم که در تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه با توجه به تعطیلات پیش‌رو، محدودیت در رفت و آمد ایجاد شود که رئیس‌جمهوری هم موافقت و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.
نمکی گفت: همچنین راهبردهایی را تنظیم کرده‌ایم که در این راهبردها علاوه بر اعمال محدودیت‌های جدید در نقاط مختلف، همکاری‌هایی با بسیج، سازمان‌های مردم نهاد و... که قبلا هم همکاری‌هایی داشتیم اتفاق می‌افتد و تصمیم داریم سخت‌گیری‌های جدید و اعمال محدودیت‌های بیشتر داشته باشیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها