کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بلاتکلیفی فعالان بازار آهن


کد خبر : ۷۶۶۹۶چهارشنبه، ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴:۵۲۷۴۰۲ بازدید

در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد تقریبا روی نرخ نجومی 31،800 تومان نوسان دارد، قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار آهن نیز ...
بلاتکلیفی فعالان بازار آهنبلاتکلیفی فعالان بازار آهن

آهن پرایس: در حالی که قیمت دلار در بازار آزاد تقریبا روی نرخ نجومی 31،800 تومان نوسان دارد، قیمت بیشتر محصولات فولادی در بازار آهن نیز تغییر چندانی نداشته و عمده نوردکاران چندان تغییری در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌اند. اتفاقی که یک علت آن به ثبات نسبی بازار ارز بازمی‌گردد و به نظر می‌رسد با حضور سنگین بازارساز و ارزپاشی‌ها اخیر، فعلا نرخ ارز در پشت مرز ۳۲ هزار تومان برای بالا یا پایین رفتن مقاومت می‌کند و به همین علت اثر نرخ ارز بر بالا و پایین شدن قیمت محصولات فولادی نیز حداقل در روز های اخیر  کاسته شده است.

 علت دیگر ثبات نسبی قیمت محولات فولادی و بلاتکلیفی فعالان بازار درباره سمت و سوی آینده قیمت‌ها، دستورات اخیر مسئولان وزارت صمت درباره لزوم عرضه کامل فولاد در بورس کالا می باشد. دستوری که همچنان نسبت به ضمانت‌های اجرایی آن ابهامات فراوانی وجود دارد و البته هنوز هم فرمول قیمت‌گذاری شمش که هفته پیش نامه مربوط به آن در فضای مجازی منتشر شد، قطعی نشده است و به همین دلیل، هنوز تکلیف هیچ‌چیز مشخص نیست، و فعالان بازار نورد نیز فعلا میلی به افزایش یا کاهش قیمت‌هایشان ندارند.

همچنین در میان قیمت‌های اعلام‌شده از سوی نوردکاران فولادی، شاهد ثبات نسبی نرخ انواع میلگرد آجدار هستیم و در این میان، بیشتر فروشندگان محصولات حوزه نبشی و ناودانی نیز تغییرات چندانی در قیمت‌هایشان ایجاد نکرده‌اند و قیمت انواع تیرآهن کیلویی نیز دستخوش تغییرات خاصی نشده است. در بازار محصولات قوطی و پروفیل نیز فعلا همه‌چیز آرام به نظر می‌رسد و بیشتر فروشندگان نرخ‌هایشان را روی ارقام نجومی قبلی ثابت نگه داشته‌اند و البته این انتظار وجود دارد که با کمپین عرضه ارزان محصولات حوزه قوطی و پروفیل و سایر آهن آلات مصرفی  اندک اندک حباب قیمتی این محصولات تخلیه گردد و بازار به قیمت واقعی خود نزدیک تر شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها