کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موج جدید افزایش قیمت در بازار آهن


کد خبر : ۷۶۵۴۷شنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱:۳۲۱۴۸۹۱ بازدید

انتظار می رود بازار در مواجه با اخبار منتشر شده در رابطه با تعیین فرمول قیمت‌گذاری جدید برای محصولات فولادی در روزهای آتی ...
موج جدید افزایش قیمت در بازار آهنموج جدید افزایش قیمت در بازار آهن

آهن‌پرایس- انتظار می رود بازار در مواجه با اخبار منتشر شده در رابطه با تعیین فرمول قیمت‌گذاری جدید برای محصولات فولادی در روزهای آتی واکنش هایی از خود نشان دهد در همین رابطه کارشناسان معتقدند که اعضای اصلی انجمن فولاد و البته مدیران ارشد وزارت صمت به عنوان متولیان اصلی بازار فولاد کشور قصد دارند که با تغییر بنیادین شیوه تعیین شمش، گامی در جهت کاهش اثر تنش‌های ارزی بر قیمت انواع محصولات فولادی در بازار آزاد بردارند. 

در تحلیل اولیه از خلاهای موجود در این تصمیم‌گیری، می‌توان به پیش‌بینی نشدن ساز و کار نظارتی دقیق بر اجرای این مصوبه، بخصوص در زمینه عرضه کامل شمش و مقاطع طویل در بورس کالا، بی‌توجهی به تعیین تکلیف ورق، قوطی و پروفیل و سایر محصولات آن بخش از زنجیره فولاد و احتمال ریزش سهام شرکت‌های فولادی در بورس در صورت اجرای این مصوبه اشاره داشت. از این رو برخی کارشناسان حوزه فولاد اعتقاد دارند که در صورت اجرای این مصوبه که البته هنوز درباره صحت و سقم آن تردید وجود دارد، شیوه قیمت‌گذاری محصولات فولادی بیش از پیش دستوری خواهد شد و این مساله می‌تواند رانت مضاعفی را در بازار فولاد ایجاد کند.

هر تصمیمی را که بتواند در مقطع حساس کنونی اثر تنش‌های ارزی را بر قیمت محصولات فولادی را کاهش دهد، به شرط رفع خلاها و ابهامات موجود در آن، می‌تواند تاثیرات مثبتی را برای بازار آهن و فولاد ایجاد کند. چراکه انگار مدتی است با موج افزایشی نرخ ارز قیمت مقاطع فولادی و محصولات پرمصرف صنعت فولاد در صنایع ساختمانی، تولید خودرو، لوازم خانگی و ... فقط به دلار گره خورده است. متاسفانه این روزها برخی پیش‌بینی‌ها از نجومی‌تر شدن قیمت دلار در ماه‌های آینده حتی در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا حکایت دارد، از این رو چه بهتر که ما هر چه زودتر قیمت‌گذاری محصولات فولادی را تا حد ممکن از منجلاب دلار بیرون بکشیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها