کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هزینه صدور کد رهگیری قراردادهای اجاره 5 هزار تومان است


کد خبر : ۷۶۴۰۹سه شنبه، ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸:۰۲۳۴۶۸ بازدید

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی بوده و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک ...

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان این‌که صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره الزامی بوده و هزینه‌ای ندارد، گفت: مردم تخلف مشاوران املاک را گزارش کنند.

مصطفی قلی‌خسروی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به این موضوع که همزمان با ثبت‌نام وام ودیعه مسکن و الزام به ارائه کد رهگیری برخی بنگاه‌های املاک از مستأجران مبالغ بالایی را طلب می‌کنند، اظهار کرد: صدور کد رهگیری برای تمام معاملات مسکن از جمله قراردادهای اجاره الزامی بوده و مشاور املاک ملزم به ارائه آن به طرفین معامله بدون دریافت هزینه‌ای است.

وی با یادآوری این‌که در واقع  صدور کد رهگیری برای قراردادهای اجاره در سامانه 5 هزار تومان وبرای معاملات دیگر 10 هزار تومان است،  تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده درخواست پول برای صدور کد رهگیری قراردادهای اجاره سریعا به اتحادیه املاک گزارش کنند تا بدون فوت وقت با آنها برخورد کنیم.

وی ادامه داد:‌بر اساس ماده 28 در صورت بروز چنین تخلفی بنگاه املاک به مدت یک هفته پلمب می‌شود، ضمن این‌که تا 4 برابر مبلغ دریافتی از سوی تعزیرات جریمه خواهند شد.همچنین باید رضایت متعاملین نیز توسط مشاور املاک متخلف جلب شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها