کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

واکنش بازارهای داخلی به فعال‌سازی مکانیزم ماشه آمریکا


کد خبر : ۷۵۸۹۳یکشنبه، ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴:۰۷۲۶۵۶۷ بازدید

ساعاتی پس از اعلام بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توسط آمریکا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ...
واکنش بازارهای داخلی به فعال‌سازی مکانیزم ماشه آمریکاواکنش بازارهای داخلی به فعال‌سازی مکانیزم ماشه آمریکا

ساعاتی پس از اعلام بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران توسط آمریکا، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز یکشنبه 2.8 درصد افت کرد و بانک مرکزی نیز نرخ رسمی عرضه دلار را 850 تومان افزایش داد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در ساعات پایانی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای، رسما از اعمال دوبارۀ «همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران» خبر داد. هر چند این اقدام آمریکا تاکنون با مخالفت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و روسیه مواجه شده ولی ایالات متحده به تمامی اعضای سازمان ملل هشدار داده که در صورت نقض این تحریم‌ها که شامل «تمدید دائمی» تحریم تسلیحاتی ایران نیز می‌شود، با پیامدهای تنبیهی روبرو خواهند شد.

در پی انتشار این خبر، بورس اوراق بهادار تهران داد و ستدهای روز یکشنبه خود را با سیر نزولی شاخص کل آغاز کرد؛ به طوری که شاخص کل بازار سهام ۴۷ هزار و ۲۵۱ واحد کاهش یافت و به یک میلیون ۶۵۲ هزار و ۲۴۲ واحد رسید.

همزمان بانک مرکزی نیز نرخ رسمی عرضه دلار آمریکا را با 850 تومان افزایش به 27 هزار و 300 تومان افزایش داد که بالاترین سطح نرخ رسمی عرضه دلار محسوب می‌شود. 

هر یورو نیز روز یکشنبه از بانک مرکزی، ۳۲ هزار تومان فروخته شد که ۲۵۰ تومان پایین‌تر از نرخ آزاد آن بود.

در همین حال، عبدالناصر همتی، رییس‌کل بانک مرکزی روز یکشنبه اعلام کرد که در حوزه بین‌المللی رایزنی‌های ارزی این بانک در بعضی کشورها در آستانه ثمردهی بوده و از طرف دیگر میزان صادرات نفت و فرآورده‌های آن بهتر و روند بازگشت ارز صادرکنندگان سرعت گرفته است. او بر این اساس تاکید کرد که تلاش‌های آمریکا تنها برای به راه انداختن یک جنگ روانی و فشار تبلیغاتی علیه ایران است.

رشد نرخ ارز در بازار ایران با وجود تعطیلی بازار جهانی طلا موجب شد تا قیمت هر قطعه تمام سکه طلا بار دیگر به اوج تاریخی 13 میلیون و 320 هزار تومان بازگردد و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار تهران یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان مبادله شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها