کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل با چه دلاری محاسبه می‌شود؟


کد خبر : ۷۵۷۸۹پنجشنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۳:۰۰۷۸۸۲ بازدید

مقایسه قیمت جهانی و بهای مدل‌های جدید گوشی‌های تلفن همراه دو برند اپل و سامسونگ در بازار ایران نشان می‌دهد که نرخ تومانی گوشی‌های اپل ...
قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل با چه دلاری محاسبه می‌شود؟قیمت گوشی‌های سامسونگ و اپل با چه دلاری محاسبه می‌شود؟

مقایسه قیمت جهانی و بهای مدل‌های جدید گوشی‌های تلفن همراه دو برند اپل و سامسونگ در بازار ایران نشان می‌دهد که نرخ تومانی گوشی‌های اپل به دلیل ممنوعیت واردات بر پایه بهای دلاری بالاتر از نرخ بازار آزاد محاسبه می‌شود ولی قیمت گوشی‌های سامسونگ همچنان با نرخ دلاری نزدیک به بازار ثانویه(نیما).

در حالی که قیمت گوشی آیفون ۱۱ مدل پرو ماکس در بازار جهانی به قیمت ۱۴۴۹ دلار عرضه می‌شود، قیمت این گوشی در بازار تهران بین ۵۲.۵ تا ۵۶.۲ میلیون تومان معامله می‌شود. به عبارت دیگر این گوشی بر پایه دلار ۳۶ تا ۳۸ هزار تومانی قیمت‌گذاری شده است.

با این حال، محصول جدید سامسونگ یعنی گالکسی نوت ۲۰ اولترا که قیمت جهانی آن نزدیک به ۱۵۵۰ دلار است در بازار تهران بین ۲۷ تا ۳۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این بدان معناست که قیمت این گوشی هوشمند بر اساس نرخ دلار ۲۰ تا ۲۳ هزار تومان محاسبه شده است؛ نرخی که نزدیک به نرخ دلار در سامانه رسمی نیماست که واردکنندگان می‌توانند برای تهیه ارز مورد نیاز خود از آن خریداری کنند.

ممنوعیت واردات گوشی‌های هوشمند اپل و ادامه واردات قانونی گوشی‌های سامسونگ موجب شکاف قیمتی قابل توجهی میان انواع مدل‌های آنها شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها