کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازار نسبتا آرام آهن‌آلات


کد خبر : ۷۵۴۷۷یکشنبه، ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵:۴۷۳۹۶۷ بازدید

در حالی که این روزها نرخ دلار در بازار آزاد مانند گذشته روی ریل صعودی قرار دارد و البته کمی در روز جاری از شتاب رشد آن گرفته ...
بازار نسبتا آرام آهن‌آلاتبازار نسبتا آرام آهن‌آلات

آهن پرایس: در حالی که این روزها  نرخ دلار در بازار آزاد مانند گذشته روی ریل صعودی قرار دارد و البته کمی در روز جاری از شتاب رشد آن گرفته شده است، بازار آزاد آهن نیز اوضاع نسبتا آرامی را از سر می‌گذارند. به نحوی که در نرخ‌ های اعلام ‌شده از سوی بیشتر مبادی رسمی فروش، یا ثبات قیمت دیده می‌شود یا افزایش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی و فعلا خبری از پرواز قیمت‌ها نیست.

 البته در این میان هستند نورد کارانی که قیمت محصولاتشان را حتی تا حدود ۳۵۰ تومان نیز افزایش داده‌ اند، اما این شیوه از گران کردن، جو کلی حاکم بر بازار امروز محسوب نمی‌شود. به نظر می‌ رسد مهمترین عامل افزایش نه‌ چندان شدید قیمت‌ ها در بازار آزاد آهن با وجود تداوم رشد نرخ دلار، عرضه مناسب شمش در بورس کالاست. این اتفاق در شرایطی رخ داد که معاملات هیجانی هفته گذشته شمش در بورس کالا ابطال شده بود و اگر عرضه جایگزین امروز انجام نمی‌شد، حقیقتا بازار آهن می‌توانست اوضاع آشفته‌ ای را در این هفته پیدا کند. 

همچنین در حالی که برخی شنیده‌ ها از احتمال تغییر مکانیزم تعیین قیمت پایه نهاده‌ ها و مقاطع فولادی در بورس کالا حکایت دارد، نرخ شمش صادراتی ایران در بازارهای جهانی رشد محسوسی پیدا کرده و دلار هم همچنان رو به افزایش است و اگر این تغییر انجام نشود، خواه ناخواه شاهد افزایش قیمت مقاطع فولادی در بازار آزاد در هفته جاری خواهیم بود. البته در هفته‌ های اخیر نظارت دستگاه‌ های متولی بر بازار آهن تشدید شده است و مسئولان دولت و قوه قضاییه تلاش دارند که با قیمت‌ های هیجانی مقابله کنند تا دیگر شاهد اتفاقات عجیب تیر ماه در بازار آهن نباشیم.  بنا بر این مسئولان بازار باید در میان ‌مدت فکری به حال همین افزایش ملایم قیمت‌ها هم بکنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها