کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا دولت 600 هزار تومان از سفره کارگران قیچی کرد؟


کد خبر : ۷۵۱۰۶دوشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۴۸۵۴۸۶ بازدید

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها با انتقاد از رویه دولت در ابلاغ حق مسکن از تیرماه گفت: همین مابه‌التفاوت 600 هزار تومانی را هم ...
چرا دولت 600 هزار تومان از سفره کارگران قیچی کرد؟چرا دولت 600 هزار تومان از سفره کارگران قیچی کرد؟

رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها با انتقاد از رویه دولت در ابلاغ حق مسکن از تیرماه گفت: همین مابه‌التفاوت 600 هزار تومانی را هم از کارگران دریغ کردند.

به گزارش ایران جیب از ایلنا، در روزهای گذشته حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در هیات دولت به تصویب رسید. از قرار معلوم، دولت در ابلاغیه زمان آغاز اجرای آن را تیرماه اعلام کرده است و به این ترتیب، کارگران که احتمالاً در شهریورماه این افزایش ۲۰۰ هزار تومانی را در فیش‌های حقوقی خود خواهند داشت، در همان شهریورماه مابه‌التفاوت تیر و مرداد یعنی ۴۰۰ هزار تومان را دریافت خواهند کرد.

با اینهمه فرامرز توفیقی (رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراها) با انتقاد از ابلاغ حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی از تیرماه می‌گوید: دولت باید زمان اجرای حق مسکن را از ابتدای سال ابلاغ می‌کرد تا کارگران بتوانند ۶۰۰ هزار تومان بابت مابه‌التفاوت سه ماه ابتدای سال دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای کارگری که ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دریافتی دارد، ۶۰۰ هزار تومان ۲۵ درصد دریافتی ماهانه است؛ ادامه می‌دهد: اگر سازمان بازرسی، مقامات و نمایندگان مجلس واقعاً در ارتباط با ترمیم دستمزد در نیمه دوم سال جدی هستند باید دولت را مجاب می‌کردند که حق مسکن را از ابتدای سال ابلاغ و اجرایی کند؛ همین ۶۰۰ هزار تومان که یک‌چهارم دریافتی ماهانه کارگران است می‌توانست برای تامین هزینه‌های آموزش یک فرزند خانواده صرف شود یا لااقل بخش ناچیزی از سبد خوراکی‌های خانوار را تامین کند.

او تاکید می‌کند: حق مسکن ۳۰۰ هزار تومانی در مقابل هزینه‌های واقعی مسکن بیشتر شبیه یک شوخی است؛ آنقدر ناچیز است که با آن نمی‌توان هزینه‌های شارژ و نگهداری یک آپارتمان ۵۰ متری را پرداخت؛ با این حال همین مبلغ ناچیز را هم در بهار امسال از کارگران دریغ کردند؛ در این شرایط چگونه می‌توان به وعده‌های ترمیم مزد در نیمه دوم سال امید بست؟



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها