کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جهش 57 هزار و 325 واحدی شاخص بورس تهران


کد خبر : ۷۴۳۱۹شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴:۱۷۷۳۳۰ بازدید

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه با جهش 57 هزار و 325 واحد روبرو شد.

38vve7n4k711tf6g6v4z.jpg

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها به واسطه سرازیر شدن نقدینگی سرگردان به این بازار داغ شده است، امروز هم در پایان معاملات اولین روز هفته 57 هزارو 325 واحد به رقم یک میلیون و 961 هزار و 649 واحد رسید.

امروز شاخص کل با معیار هموزن 10 هزار و 943 واحد رشد کرده و به رقم 518 هزار و 134 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های حاضر در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 341 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز در بورس تهران بیش از 10.6 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 2.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 17 هزار و 629 میلیارد تومان داد و ستد کردند. امروز همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات به بیش از 6 هزار و 197 میلیارد تومان رسید که در مجموع معامله‌گران در بورس تهران و فرابورس ایران بیش از 23 هزار و 700 میلیارد تومان داد و ستد کردند که البته به گفته مقامات بورس همه این پول‌ها جدید نیست و تنها 10 درصد آن یعنی 2 هزار و 730 میلیارد تومان پول جدید به شمار می‌رود.

برخی استادان اقتصاد دانشگاه مانند راغفر معتقدند، افزایش شاخص بورس هیچ کمکی به رونق تولید نمی‌کند، چون بسیاری از شرکت‌ها در بورس وجود دارند که زیان ده هستند، اما سهام آنها به خاطر تقاضای بیش از حد و پول فراوان بازار هر روز افزایش می‌یابد.

کارشناسان می‌گویند، برای جذب نقدینگی حاضر در بورس به سمت تولید باید شرکت‌های بورسی با انتشار اوراق، همچنین انتشار سهام جدید و نیز گذشتن از حق تقدم و صرف سهام اقدام به جمع‌آوری نقدینگی کنند.

در این زمینه فولاد مبارکه قصد دارد 10 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره سهام در بورس منتشر کند و این مقدار از پول را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای سرمایه در گردش و اجرای پروژه‌های خود به کار گیرد.

امروز با نگاهی به شاخص‌های مهم بورس در می‌یابیم عمده شاخص‌ها سبزپوش بوده به گونه‌ای که شاخص کل بورس 3 درصد رشد کرد، شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3 درصد رشد کرد.

شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر کدام 2.1 درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 2.7 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.5 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 3.6 درصد رشد کرد.

امروز عمده نمادهای مهم بورس در تقویت شاخص کل مؤثر بودند که می‌توان به نمادهای شرکت شستا، فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین اشاره کرد.

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ملی مس ایران، بانک تجارت و بانک صادرات بودند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل 559 واحد رشد کرده و به رقم 20 هزار و 282 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 317 میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از 2.9 میلیارد سهام و حق تقدم در قالب 637 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 197 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهر زمین، هلدینگ خاورمیانه، پتروشیمی تندگویان، صباتامین، بانک دی و پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند و نماد پتروشیمی مارون بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، پتروشیمی تندگویان، توسعه و عمران استان کرمان، ماشین‌های اداری ایران و سازمان میراث فرهنگی بودند./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها