کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

۶ نشانه ساده کروناویروس که ناگهان خطرناک می‌شوند


کد خبر : ۷۴۲۸۸شنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳:۱۶۲۴۶۶ بازدید

برخی علائم ساده کرونا می‌توانند بسیار خطرناک باشند. البته اگر نسبت به شرایط سلامتی خود آگاه باشید می‌توانید امیدوار باشید روند بهبودی شما بسیار بهتر از حد انتظار باشد، با این حال بی توجهی به برخی علائم کرونا پیامد‌هایی جدی دارد.

برخی علائم ساده کرونا می‌توانند بسیار خطرناک باشند. البته اگر نسبت به شرایط سلامتی خود آگاه باشید می‌توانید امیدوار باشید روند بهبودی شما بسیار بهتر از حد انتظار باشد، با این حال بی توجهی به برخی علائم کرونا پیامد‌هایی جدی دارد.

 

۱-لخته شدن خون و سکته‌های مغزی

دکتر کریستوفر کلنر، استاد جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان Mount Sinai در نیویورک، به گاردین می‌گوید که او شاهد بستری شدن برخی از بیماران مبتلا به کرونا بوده است که با تجربه لخته شدن خون و سکته‌های شدید مواجه شده اند.

 

۲-خستگی مزمن

پزشکان آموخته اند که همراه با ریه‌ها و خون، کرونا می‌تواند کلیه‌ها، کبد و مغز را آلوده کند. براساس گزارش‌هایی که در اوایل این ماه در نشریه پزشکی هلند منتشر شد، ۸۸ ٪ از ۱۶۲۲ بیمار مبتلا به کرونا با میانگین سنی ۵۳ سال، تعدادی از خستگی‌های ماندگار و شدید را گزارش کرده اند. این در حالی است که این افراد تا پیش از ابتلا به کرونا در شرایطی ایده آل قرار داشتند.

 

۳-افسردگی

عوارض سلامت روانی مانند افسردگی نیز به عنوان یک اثر جانبی طولانی مدت از کرونا گزارش شده است. گاردین می‌نویسد: «اگرچه ویروس هنوز به اندازه کافی شناخته شده نیست تا اثرات طولانی مدت آن روی اندام‌ها به خوبی درک شود، اما ممکن است بدون توجه به اینکه آیا بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد، مانع روند بهبودی آن‌ها شود.» افسردگی و احساس غم و انزوا از دیگر پیامد‌های ناشناخته و جدید کرونا است.

 

۴-مسائل مربوط به دستگاه گوارش

عارضه دیگری که در مبتلایان “خفیف” کرونا دیده می‌شود در قالب مشکلات گوارشی جدی است. اگر این مشکلات جدی گرفته نشوند، خطراتی جدی برای افراد ایجاد می‌کنند. درواقع مسائل مرتبط با دستگاه گوارش باید جدی گرفته شوند.

 

۵-علائم طولانی مدت

در حالی که بیشتر افراد بهبودی نسبتاً سریع را تجربه می‌کنند، دیگران علائم طولانی مدت را تجربه می‌کنند. در یک بررسی در هلند مشخص شد که ۷۵ ٪ افراد تنگی نفس مداوم و ۴۵ ٪ فشار قفسه سینه را تجربه کرده اند.

 

۶-علائم چرخشی

بعضی از افراد هفته‌ها یا حتی ماه‌ها چرخش علائم مختلف را تجربه کرده اند. رانیت میشوری، استاد طب پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جورج تاون در این خصوص می‌گوید که وی تعداد معدودی از بیماران دارای علائمی مانند خستگی، گلو درد، اشتهای ضعیف و احتقان جزئی ریه هستند را دیده است که ماه هاست با علائم چرخشی خود درگیرند. این موضوع برای بیماران و پزشکان که از آن‌ها مراقبت می‌کنند، بسیار ناامید کننده است. برخی از آن‌ها علائم چرخشی مشابهی را مانند خستگی یک هفته‌ای، سردرد، گلو درد و کمبود اشتها را تجربه کرده اند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها