کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز نفت در بازارهای جهانی


کد خبر : ۷۴۱۲۷دوشنبه، ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴:۰۹۶۳۶ بازدید

در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا و تنش ها بین آمریکا و چین موجب سوق سرمایه ها به سمت دارایی های امن شده است، قیمت نفت روز ...
بهای امروز نفت در بازارهای جهانیبهای امروز نفت در بازارهای جهانی

در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا و تنش ها بین آمریکا و چین موجب سوق سرمایه ها به سمت دارایی های امن شده است، قیمت نفت روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه سپتامبر با 17 سنت معادل 0.39 درصد کاهش به 43 دلار و 17 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با 10 سنت معادل 0.24 درصد افت به 41 دلار و 19 سنت رسید.

در میان نگرانی ها از افزایش تنش ها میان 2 اقتصاد بزرگ جهان، کاهش قیمت نفت با افت شاخص ها در بازارهای مالی آسیا همزمان بود. در همین حال موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا از 16 میلیون نفر فراتر رفته است.

با این حال، نفت برنت همچنان در مسیر ثبت چهارمین افزایش قیمت ماهانه متوالی در ماه جولای قرار دارد و نفت خام آمریکا نیز در آستانه سومین افزایش متوالی است. کاهش بی سابقه تولید نفت توسط اوپک و متحدانش طی ماه های اخیر در کنار کاهش اجباری تولید نفت آمریکا به رشد قیمت ها کمک کرده است.

سرمایه گذاران همچنین در حال رصد تاثیر طوفان هانا بر بازار نفت هستند. این طوفان گرمسیری طی روزهای اخر هفته سواحل تگزاس را در نوردید و احتمالا در تگزاس و مکزیک موجب بروز بارندگی های سیل آسا خواهد شد. تولید کنندگان نفت و گاز و پالایشگاه ها اعلام کرده اند که انتظار ندارند طوفان تاثیری بر فعالیت هایشان بگذارد. ترمیم قیمت نفت طی هفته های اخیر تولید کنندگان بزرگ را به افزایش تولید و صادرات نفت تشویق کرده است.

تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا طی هفته گذشته برای اولین بار از ماه مارس افزایش داشت و شرکت های نفتی یک سکو به تعداد سکوهای فعال خود اضافه کردند. این می تواند نشانه ای از آغاز روند افزایش تولید نفت در آمریکا باشد که در وضعیت فعلی خبر چندان خوشی برای بازار نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها