کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دام کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مودیان


کد خبر : ۷۳۹۸۲چهارشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸:۲۱۱۹۵۸ بازدید

به تازگي گزارش شده افرادي به قصد کلاهبرداري با جعل عناويني همچون مامور مالياتي و عنوان‌هاي مشابه و بهره‌گيري از مقولات محرک و ...
دام کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مودیاندام کلاهبرداران برای سرکیسه کردن مودیان

 به تازگي گزارش شده افرادي به قصد کلاهبرداري با جعل عناويني همچون مامور مالياتي و عنوان‌هاي مشابه و بهره‌گيري از مقولات محرک و داراي جاذبه و سوء‌استفاده از اعتماد و آسيب‌پذيري موديان، ضمن تماس از طريق تلفن ثابت يا همراه، با اظهار و ادعاي امکان مساعدت در مورد پرونده مالياتي آنها، اقدام به دريافت مبالغي مي‌کنند.

کلاهبرداري در زمينه امور مالياتي اتفاق جديدي نيست و هر سال زمانيکه سررسيد اظهارنامه‌هاي مالياتي موديان فرامي‌رسد عده‌اي از موديان که هميشه از پرداخت ماليات فراري هستند سعي در پيدا کردن راه‌هايي دارند که بتوانند کمتر ماليات بدهند يا اصلا ندهند. همين تلاش‌ها باعث شده تا کلاهبرداران فرصت را مناسب ببينند و به سراغ اين افراد بروند. بعضا پرداختي مودياني که مي‌خواهند از پرداخت ماليات فرار کنند بيشتر هزينه مالياتي است که بايد بپردازند و اين هم به اين دليل است که نمي‌خواهند سازمان ماليات کشور از اقدامات آنها سردربياورد که مجبور باشند صورت‌هاي مالي خود را براي اين سازمان شفاف کنند.

در اين بين سازمان امور مالياتي نيز درباره شيوع دوباره اين پديده‌ خبر داد، بر اين اساس افرادي به نام جعل عنوان اين سازمان در فضاي مجازي خود را ماموران مالياتي داراي نفوذ معرفي مي‌کنند که مي‌توانند ميزان ماليات افراد را کاهش دهند يا اسامي آنها را از ليست موديان خارج کنند. اين روش از کلاهبرداري جديد نيست، اما کلاهبرداران با استفاده از خلاقيت خود موديان را براي پرداخت هزينه‌هاي بعضا بسيار بالا اقناع مي‌کنند. در اين وضعيت سازمان امور مالياتي در توضيحاتي بسيار مختصر که در سايت خود اين سازمان منتشر شده است درباره اين اتفاق هشدار داده تا مردم به دام اين افراد گرفتار نشوند.

به گزارش سازمان امور مالياتي ايران، عباس بهزاد، دادستان انتظامي‌ مالياتي سازمان امور مالياتي کشور، نسبت به سوء‌استفاده برخي افراد از طريق ايجاد سايت‌هاي جعلي اخذ ماليات براي دستيابي به اطلاعات کارت‌هاي بانکي موديان، هشدار داد و گفت: موديان مالياتي مراقب شگرد اين کلاهبرداران در فضاي مجازي باشند و هرگونه واريز ماليات از طريق شيوه‌هايي به جز دستگاه‌هاي کارتخوان بانکي مستقر در ادارات مالياتي و درگاه‌هاي الکترونيکي اينترنتي سازمان امور مالياتي( tax.gov.ir) يا مراجعه به شعب بانک‌ها، غيرقانوني بوده و حاکي از شگردهاي کلاهبرداري است. او افزود: اخيرا مشاهده شده برخي از اين جرايم در فضاي مجازي توسط ثبت‌کنندگان آگهي در سايت‌هاي همچون ديوار و غيره، تحت عنوان اخذ ماليات انجام مي‌گيرد، به گونه‌اي که اين آگهي‌ها، موديان مالياتي را به سايت‌هاي جعلي پرداخت ماليات هدايت کرده و در نهايت، اطلاعات کارت‌هاي بانکي آنها مورد سوء‌استفاده قرار مي‌گيرد. بر اساس مصوبه سوم ارديبهشت سال جاري شوراي عالي هماهنگي سران قوا موعد مقرر در قانون ماليات‌هاي مستقيم و ماليات بر ارزش افزوده نسبت به تسليم اظهارنامه‌هاي مالياتي و رسيدگي‌هاي مالياتي که مهلت انقضاي آن 99/02/01 لغايت 99/04/31 بوده به مدت دو ماه و در حداکثر تا پايان 31 شهريور تمديد مي‌شود و تمامي احکام مرتبط در اين تمديد مترتب است.

بر همين اساس، اظهارنامه عملکرد اشخاص حقيقي که طبق قانون تا 31 خرداد ماه است به مدت دو ماه يعني تا 31 مرداد تمديد شد. يعني افرادي که هنوز نتوانسته‌اند اظهارنامه‌هاي خود را آماده کنند زمان کافي براي اينکار را دارند. با وجود اينکه هر ساله چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد و بسياري از موديان در دام اين افراد گرفتار مي‌شوند و اطلاع‌رساني نيز از سوي دستگاه‌هاي مسئول انجام مي‌شود ولي بازهم شاهد اينگونه کلاهبرداري‌ها هستيم. اگر موديان با اعتماد به سازمان امور مالياتي، سهم ماليات خود را به‌موقع و از راه‌هاي قانوني پرداخت کنند، ديگر شاهد شکل‌گرفتن اين نوع از تبهکاري در کشور نخواهيم بود و پاي افراد سودجو و کلاهبردار از حداقل از سيستم مالياتي بريده خواهد شد. از طرفي بايد تجربيات و اتفاقات گذشته براي موديان عبرت شده باشد که نخواهند به اين افراد اعتماد کنند. براساس اعلام سازمان امور مالياتي ارائه اطلاعات و شکايات همچنين به‌صورت مراجعه حضوري به‌نمايندگان دادستاني انتظامي مالياتي يا دفاتر حراست مستقر در ادارات امور مالياتي، تماس با مرکز ارتباط مردمي سازمان به شماره (1526) مربوط به شهر و استان تهران و کليه استان‌ها و نيز تماس با ستاد خبري دفتر مرکزي حراست سازمان به شماره (35019) امکان‌پذير است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها