کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترکیه مجوز پروازهای ایران و افغانستان به این کشور را لغو کرد


کد خبر : ۷۳۸۹۹دوشنبه، ۳۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷:۱۱۴۵۵۴ بازدید

با تصمیم وزارت حمل و نقل و بهداشت ترکیه مجوز پرواز هواپیماهای ایرانی و افغانستانی به ترکیه لغو شده است.
ترکیه مجوز پروازهای ایران و افغانستان به این کشور را لغو کردترکیه مجوز پروازهای ایران و افغانستان به این کشور را لغو کرد

با تصمیم وزارت حمل و نقل و بهداشت ترکیه مجوز پرواز هواپیماهای ایرانی و افغانستانی به ترکیه لغو شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از دو شرکت‌های هواپیمایی دیروز یکشنبه (۲۹ تیرماه) از باطل شدن مجوز پروازهای تهران-استانبول-تهران خبر داد؛ این شرکتها گفته‌اند: "با تصمیم ترکیه مرز هوایی ایران و ترکیه مجددا بسته شد."

دو شرکت هواپیمایی ماهان و "قشم ایر" اعلام کرده‌اند: "با توجه به اعمال محدودیت‌های جدید کشور ترکیه و بسته‌شدن مرزهای این کشور، پروازهای تهران-استانبول-تهران تا اطلاع ثانوی لغو شد."

محدودیتهای جدید از صبح امروز اجرایی شده است.

اداره هوا نوردی ملکی(غیرنظامی) افغانستان نیز می‌گوید که از امروز پروازهای میان ترکیه و افغانستان لغو شده است.

نعیم صالحی، سخنگوی این اداره به بی‌بی‌سی گفت که آخرین پرواز صبح امروز از استانبول به کابل انجام شد، ولی اجازه انتقال مسافر از افغانستان به ترکیه به این پرواز داده نشد.

به گفته او کسانی که بلیت دارند پول آنها مسترد خواهد شد و امکان تغییر تاریخ نیز ممکن است ولی اینکه چه زمان پروازها دوباره آغاز شود، مشخص نیست.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفته که از امروز پروازهای ایران و افغانستان اجازه ورود به ترکیه را ندارند.

اسعدی سامانی گفته است: "پیش از این برنامه‌ریزی شده بود که پروازهای ترکیش ایرلاین به شهرهای ما بیاید همچنین پروازهای شرکت‌های هواپیمایی داخلی به ترکیه انجام شود اما شب گذشته ترکیه با صدور این پیام، اجازه انجام پرواز از ایران و افغانستان به ترکیه را صادر نکرد."

پیش از این مقرر شده بود شرکتهای هواپیمایی ایران پروازهای خود را به ترکیه از سر بگیرند و شرکت‌های ایرانی بلیت مسیرهای ترکیه را آغاز کرده بودند؛ اما با تصمیم جدید ترکیه، تمام بلیت‌های خریداری شده لغو شده است.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه حدود یک ماه پیش در دیدار با جواد ظریف، همتای ایرانی خود از برنامه‌ریزی برای برقراری پروازهای میان دو کشور از اول اوت خبر داد که با شروع موج دوم کرونا در ایران این تصمیم لغو شد.

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی پیش از اعلام تصمیم جدید ترکیه گفته بود: "به دلیل شرایطی که شیوع ویروس کرونا در کشور به وجود آورده و در این روزها شاهد تشدید این وضعیت هستیم، احتمال دارد پروازهای خارجی به مقصد استانبول که قرار بود از اول آگوست (۱۱ مرداد ماه) راه اندازی شود به تعویق بیافتد و در واقع همه چیز در این زمینه بستگی به شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا دارد."

از اوایل اسفند ماه پارسال و با آغاز تشدید شیوع کرونا در ایران، ترکیه کلیه پروازهای مسافری و باری میان دو کشور را متوقف کرد.

ترکیه همواره یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای سفر بوده است؛ بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در سال ۲۰۱۹ دو میلیون و صد هزار نفر به ترکیه سفر کردند.

ممنوعیت ورود مسافران ایرانی به ترکیه در ماههای اخیر خسارت‌هایی را برای مسافران و برگزارکنندگان تورهای مسافرتی در پی داشته است.

۵ روز پیش، شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) اعلام کرد که به دلیل ابتلای مسافران افغان به ویروس کرونا پروازهایش را به افغانستان متوقف کرده است.

این شرکت بعد از توقف سه ماهه پروازش به افغانستان به دلیل شیوع ویروس کرونا اواخر ژوئن پروازهای خود را به کابل از سر گرفت و صدها مسافر را از کابل به ترکیه انتقال داد.

ترکیش ایرلاینز پروازهایش را چهارشنبه چهارم تیر به افغانستان از سر گرفت و با پنج پرواز صدها مسافر را میان ترکیه و افغانستان جابجا کرد.

حالا با تصمیم جدید دولت ترکیه کلیه پروازها لغو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها