کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع چراغ خاموش اسکناس نو در آستانه عید غدیر


کد خبر : ۷۳۵۷یکشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳:۳۰۳۸۷۸ بازدید

در شرایطی که هر سال بانک مرکزی با معرفی بانک‌های عامل و شعب منتخب توزیع اسکناس‌ نو سعی در پاسخ به این تقاضا در آستانه عید غدیر می‌کرد امسال با رویکرد جدید و به عبارت بهتر ...

در شرایطی که هر سال بانک مرکزی با معرفی بانک‌های عامل و شعب منتخب توزیع اسکناس‌ نو سعی در پاسخ به این تقاضا در آستانه عید غدیر می‌کرد امسال با رویکرد جدید و به عبارت بهتر به صورت چراغ خاموش اسکناس‌های نو در بانک‌ها توزیع شد.معمولا در سال‌های گذشته بانک مرکزی نزدیک عید غدیر و نوروز اقدام به عرضه اسکناس نو از طریق بانک‌های عامل عرضه می‌کند.

امسال برخلاف همه سال‌ها هیچ‌گونه اطلاعیه‌ای توسط بانک مرکزی صادر نشد و بانکی به عنوان بانک عامل توزیع اسکناس نو معرفی نشد. با این حساب متقاضیان دریافت اسکناس نو برای عید غدیر خم که سادات هستند، باید اسکناس نو را از بازار آزاد و با نرخی بیشتر تهیه کنند.

یک مقام مسئول در شبکه بانکی در این باره به خبرنگار ما گفت: تصمیم‌گیری درخصوص توزیع اسکناس نو توسط اداره نشر و ریالی بانک مرکزی اتخاذ می‌شود و به نظر می‌رسد امسال رویکرد این نهاد تغییر کرده است.

وی افزود: بانک مرکزی همانند سال‌های گذشته به بانک‌ها سهمیه‌ای برای توزیع اسکناس نو اختصاص داده اما خلاف سال‌های گذشته اطلاعیه صادر نکرد تا دیگر صف‌های طویل برای دریافت اسکناس در شعب منتخب بانک‌‌ها ایجاد نشود.

این مقام مسئول گفت: در برخی سال‌ها کسانی که نیازی به اسکناس نو برای دادن عیدی هم نداشتند متقاضی دریافت اسکناس نو می‌شدند و همین مساله در مدت کوتاهی تقاضای پول نقد و اسکناس نو را افزایش می‌داد. به نظر می‌رسد به همین دلیل بانک مرکزی امسال اطلاع‌رسانی برای نحوه توزیع اسکناس نو نکرده است.

وی تاکید کرد: توزیع اسکناس مطابق سال‌های گذشته توسط بانک مرکزی برای عید غدیر انجام شده است.

هم‌اکنون در بازار قیمت هر بسته اسکناس نو 500 تومانی 75 هزار تومان، بسته اسکناس  1000 تومانی 110 هزار تومان، بسته اسکناس 5 هزار تومانی 520 هزار تومان، بسته اسکناس 10 هزار تومانی یک میلیون و بیست هزار تومان، بسته اسکناس 100 تومانی 30 هزار تومان، بسته اسکناس 200 تومانی 40 هزار تومان و هر بسته اسکناس 50 تومانی 45 هزار تومان به فروش می رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها