کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا معاملات شستا باطل شد؟


کد خبر : ۷۳۴۵۹سه شنبه، ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳:۴۸۱۰۶۴۸ بازدید

روز دوشنبه ناظر بورس بازگشایی مرتبه دوم شستا را نیز باطل کرد تا این نماد روز چهارشنبه با محدودیت دامنه نوسات 5 درصدی بازگشایی شود.
چرا معاملات شستا باطل شد؟چرا معاملات شستا باطل شد؟

روز دوشنبه ناظر بورس بازگشایی مرتبه دوم شستا را نیز باطل کرد تا این نماد روز چهارشنبه با محدودیت دامنه نوسات 5 درصدی بازگشایی شود.

در حالی که در معاملات روز دوشنبه بازگشایی مرتبه دوم شستا با رشد ۳۷ درصدی قیمت همراه بود، ناظر بازار این بازگشایی را باطل کرد تا بر اساس قانون بورس، بازگشایی بعدی شستا با محدودیت دامنه نوسان ۵ درصدی انجام شود.

این در حالی است که تاثیر ۲۲ هزار واحدی شستا بر شاخص کل منجر به این شده بود که شاخص کل در پایان روز بالاتر از ۵ درصد رشد داشته باشد موضوعی که می‌توانست بورس را دچار تعطیلی یک یا چند روزه کند. از آنجا که طبق ماده (۱) دستورالعمل اجرایی شرایط اضطراری موضوع ماده (۳۲) قانون بازار اوراق بهادار؛ سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است در صورت وقوع شرایط اضطراری و برای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و حفظ بازار شفاف، منصفانه و کارآ، دستور تعطیل یا توقف تمام یا بخشی از معاملات هر یک از بورس‌ها یا بازارهای خارج از بورس را حداکثر به مدت سه روز کاری صادر کند، بنابراین این شبهه به وجود آمد که عدم تایید معاملات شستا می‌تواند به همین دلیل باشد.

با این حال گودرزی، معاونت بورس تهران این موضوع را رد کرده و گفته است تنها دلیل باطل شدن معاملات شستا مباحث نظارتی بوده است به این معنا که دستکاری در قیمت بازگشایی انجام شده و حجم معاملات با نوسان قیمت همخوانی نداشت از همین رو ناظر بازار تصمیم به ابطال آن گرفت.

بر اساس اعلام گودرزی، بازگشایی نماد شستا روز چهارشنبه انجام خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها