کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سومین عرضه اولیه بورس روز چهارشنبه در نماد ولپارس


کد خبر : ۷۳۴۴۶دوشنبه، ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷:۰۱۸۴۲۱ بازدید

طبق اعلام بورس اوراق بهادار تهران، سومین عرضه اولیه سال جاری بورس مربوط به شرکت لیزینگ پارسیان در نماد «ولپارس» در روز چهارشنبه 18 تیرماه خواهد بود.
سومین عرضه اولیه بورس روز چهارشنبه در نماد ولپارسسومین عرضه اولیه بورس روز چهارشنبه در نماد ولپارس

 با توجه به اقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار تهران و افزایش بی‌رویه شاخص کل بورس تهران و همچنین سرازیر شدن نقدینگی سرگردان بازار به سمت بورس تهران، همان گونه که قبلاً اعلام شده است مسئولان بورس می‌خواهند، زمینه عرضه اولیه شرکت‌ها را در بورس فراهم کنند تا هم عمق بازار بیشتر شود و هم بتوانند اشتهای سیری‌ناپذیر تقاضا برای خرید سهام تا حدی پاسخ دهند.

در این زمینه براساس اطلاعیه رسمی که از سوی مدیر عملیات بازار در بورس اوراق بهادار تهران صادر شده است، عرضه اولیه سهام شرکت لیزینگ پارسیان با نماد معاملاتی «ولپارس در روز چهارشنبه 18 تیر 99 به تعداد 400 میلیون سهم معادل 20 درصد از سهام شرکت لیزینگ پارسیان به عنوان پانصد و چهلمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش واسطه‌گری مالی به جز تأمین وجوه بیمه و بازنشستگی در گروه سایر واسطه‌گری‌های مالی و طبقه اجاره‌داری مالی در فهرست نرخ‌های بازار دوم و با نماد «ولپارس» به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه می‌شود.

همچنین در این گزارش آمده است حداکثر سهم هر کد حقیقی و حقوقی 300 سهم و سقف قیمت 3200 ریال خواهد بود. همچنین تعداد 335 میلیون سهم از کل سهام قابل عرضه در فرایند کشف قیمت جهت عرضه به عموم به غیر از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز چارشنبه اختصاص خواهد یافت و تعداد 65 میلیون سهم نیز صرفا به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز معاملاتی شنبه 21 تیرماه به قیمت کشف شده در روز عرضه اختصاص خواهد یافت. 

به گزارش فارس، در حالی که تا سال گذشته بیشترین مشارکت  کنندگان در خرید عرضه اولیه سهام در روز به 500 هزار نفر می‌رسید، در آخرین عرضه اولیه چهارشنبه قبل که مربوط به هلدینگ سرمایه‌گذاری سیمان در نماد «سیتا» بود، بیش از 4.5 میلیون نفر از شهروندان ایرانی برای خرید این سهام مشارکت کردند. 

با توجه به استقبال گسترده مردم سامانه معاملات بورس معمولاً با کندی عملکرد مواجه می‌شود و به خاطر همین امر عرضه‌های اولیه در روز چهارشنبه انجام می‌شود تا کارهای تخصیص سهام و تسویه معاملات در2 روز پنج‌نشبه و جمعه که بازار بسته است، انجام شود و سامانه معاملات بازار برای روز شنبه آماده شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها