کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چگونه کولرها باعث انتشار ویروس کرونا می شوند؟


کد خبر : ۷۳۲۹۰پنجشنبه، ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱:۱۹۲۶۰۴ بازدید

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کولرها یکی از عوامل انتشار و انتقال ویروس کرونا هستند.

برزگر در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: در بسیاری از مکان های پرتجمع همچون بانک ها و یا ادارات از کولر برای خنک کردن هوا استفاده می کنند اما در بیشتر این مکان ها با این مورد مواجه می شویم که دریچه کولر به سمت کارکنان و یا ارباب و رجوع قرار گرفته است.

وی افزود: این امر موجب می شود که تا باد کولر به صورت مستقیم به فرد وزیده شود و اگر شخصی دارای ویروس کرونا بوده، این ویروس به راحتی در فضا منتشر می شود و یا اگر در فضا ویروس کرونا منتشر شود به راحتی به افرادی که باد کولر به صورت مستقیم به آن ها برخورد می کند، منتقل شود.

برزگر ادامه داد: باید سعی شود در مکان هایی که از کولر استفاده می شود، دریچه آن به سمت افراد قرار نگیرد تا از انتشار ویروس جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن حتی در بسیاری از مکان ها مشاهده شده که شخص زیر دریچه کولر قرار گرفته است که این امر بسیار خطرناک است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مکان هایی که تجمع در آنجا بالا است باید پنجره ها باز نگه داشته شود تا هوا در جریان باشد و امکان انتشار و انتقال ویروس به حداقل برسد.

وی بیان کرد: در خودروها نیز که برای خنک کردن هوا از کولر استفاده می شود باید افراد دریچه کولر را به سمت خود قرار ندهند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها