کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد بی‌پایان شاخص بورس تهران


کد خبر : ۷۳۰۲۰سه شنبه، ۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳:۴۰۱۳۰۱۷ بازدید

این روزها که بورس اوراق بهادار تهران مرتب در حال افزایش شاخص و دستیابی به رکوردهای جدید است، ‌در پایان معاملات امروز سه‌شنبه ...

hxxslme19ab79yrzipy.jpg

این روزها که بورس اوراق بهادار تهران مرتب در حال افزایش شاخص و دستیابی به رکوردهای جدید است، ‌در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با افزایش 49 هزار و 465 واحد به رقم یک میلیون و 391 هزار و 44 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 11 هزار و 124 واحد به رقم 430 هزار و 443 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران امروز به بیش از 5 هزار و 192 تریلیون تومان رسید. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 6.9 میلیارد سهم حق‌تقدم و یا اوراق مالی در قالب 1.6 میلیون نوبت معامله و به ارزش 14 هزار و 258 میلیارد تومان داد و ستد کردند که اگر ارزش معاملات فرابورس ایران را هم در نظر بگیریم که امروز به 13 هزار و 567 میلیارد تومان رسید، ارزش کل معاملات امروز بورس اوراق بهادار و فرابورس ایران به بیش از 27 هزار و 825 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات روز بازار سرمایه سال گذشته در این ایام حدود 4 هزار میلیارد تومان بود و امروز به بیش از 7 برابر رسیده است. این شاخص‌ها نشان می‌دهد که نقدینگی قابل توجهی به سمت بازار سرمایه سرازیر شده و البته آن را باید به فال نیک گرفت.

به گفته قالیباف‌اصل رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در بهار امسال حدود 50 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید وارد بازار سرمایه شده است  که این امر وظیفه دولت و شرکت‌های سهامی بزرگ را بیشتر می‌کند تا اولاً با عرضه سهام جدید به عمق بازار کمک کنند و ثانیاً مدیران شرکت‌های بورسی و فرابورسی از این فرصت استفاده کرده و نسبت به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی خط تولید خود به رشد تولید کشور کمک کنند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند بازار سرمایه بهترین مأمن برای پول‌های سرگردان جامعه است که اگر این پول‌ها وارد بازار کالایی و یا مسکن و املاک شود، باعث تورم شدید و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و جنگل‌ها به خاطر افزایش تقاضای خرید ملک می‌شود، اما حضور پول‌های سرگردان در بازار سرمایه می‌تواند به تأمین نقدینگی شرکت‌های تولیدی حاضر در بورس کمک کند.

به گزارش فارس، امروز شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3.6 درصد رشد کرده است شاخص کل با معیار هموزن 2.6 درصد، شاخص قیمت با معیار هموزن 2.6 درصد رشد کرد. شاخص آزاد شناور 3.5 درصد رشد یافت. شاخص بازار اول بورس 3.7 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس از رشد 3.6 درصدی برخوردار شد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ ملی مس، شستا، گل‌گهر و شرکت باما و هلدینگ تاپیکو، نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، همگی بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پربیننده مربوط به بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، فولاد مبارکه، گسترس سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، ملی مس ایران و گلوکزان بوده‌اند.

امروز همچنین در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات 378 واحد رشد کرده و به رقم 15 هزار و 94 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 987 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 3.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 884 هزار نوبت معامله و به ارزش 13 هزار و 567 میلیارد تومان  داد و ستد کردند.

امروز نمادهای میدکو، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صبا تأمین، توسعه و عمران استان کرمان و پتروشیمی تندگویان همی در تقویت شاخص فرابورس اثرگذار بوده‌اند.

نمادهای پربیننده در فرابورس امروز مربوط به ذوب‌آهن اصفهان، بانک دی، صنایع کاغذ پارس، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، مادیران، سیمان لار سبزوار و کشت و صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند./ فارس



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها