کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سهام عدالت 99 ; از واریز سود تا ارزش آن


کد خبر : ۷۲۳۶۳دوشنبه، ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰:۱۱۵۱۹۵۱ بازدید

با شروع آزاد سازی سهام عدالت از طرف دولت سوالات زیادی درباره ی سهام عدالت 99 پرسیده می شود.

با شروع آزاد سازی سهام عدالت از طرف دولت سوالات زیادی درباره ی سهام عدالت 99 پرسیده می شود.

از جمله اینکه سهام عدالت 99 کی واریز می شود؟ و یا اینکه سود سهام عدالت 99 چقدر است؟

در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم و بیشتر درمورد سهام عدالت 99 بدانیم. با ما همراه باشید.

پرداخت سود سهام عدالت

همان طور که می دانید با بسته شدن امکان ثبت نام سهام عدالت در سال نود و چهار تا به امسال ثبت نام جدیدی صورت نگرفته و در حال حاضر شما می توانید از طریق سامانه ی سهام عدالت (www.samanese.ir) استعلام واریز و پرداخت سهام عدالت 99 را انجام دهید.

همچنین رئیس سازمان خصوصی اعلام کرد که تا پایان آبان ماه سال نود و نه آزاد سازی سهام عدالت در دستور کار دولت است.

شما می توانید تا پایان خرداد ماه نسبت به تعیین روش آزاد سازی سهام عدالت خود به و روش مستقیم و غیر مستقیم اقدام کنید.

توجه داشته باشید که در صورت انتخاب نکردن روش مستقیم تا تاریخ مقرر شده سهام شما به صورت خودکار از روش غیر مستقیم آزاد سازی می شود.

این امر به گفته ی علیرضا صالح، رئیس سازمان خصوصی سازی به منظور تشویق مردم برای شرکت در بازار بورس کشور صورت می گیرد که به دستور مقام معظم رهبری اجرایی می شود.

همچنین در ادامه علیرضا صالح اضافه کرد که زمان پرداخت سود سهام عدالت 99 با توجه به پیش بینی ها از اوایل اسفند امسال آغاز می شود.

با توجه به اخبار به دست آمده رقم این سود مشخص نیست و باید در ابتدا سود سهام های واگذاری شده از شرکت ها دریافت شود و سپس به حساب دارندگان سهام واریز شود.

سود سهام عدالت 99 چقدر است؟

با توجه به گفته های رئیس سازمان خصوصی سازی باید تا بهمن ماه امسال صبر کرد تا به طور کامل و دقیق مشخص شود که میزان سود سهام عدالت 99 چقدر خواهد بود.

اما چیزی که مشخص است این است که این سود در اسفند ماه به طور حتم برای سهام داران واریز خواهد شد.

میزان سود سهام عدالت 99 بر اساس گزارش های حسابرسی و در مجمع عمومی شرکت ها مشخص خواهد شد.

سود سالانه سهام پس از آزاد سازی چگونه حساب می شود؟

پس از آزاد سازی سهام عدالت 99 کسانی که روش مستقیم را انتخاب نموده اند سودی که از سهام 36 شرکت بورسی به دست می آید مانند دیگر فعلان عادی بورس دریافت خواهند کرد.

و همچنین بابت آن 13 شرکت غیربورسی فعال در سهام عدالت نیز سود سهام شرکت سرمایه گذاری استانی به آنها تعلق خواهد گرفت.

در مورد کسانی که روش غیر مستقیم را برگزیده اند، سود سهام شان از طریق شرکت سرمایه گذاری استانی دریافت خواهد شد. درست مانند قبل از آزاد سازی سهام های عدالت.

در مورد روش های دوگانه آزاد سازی سهام عدالت در دیگر مقاله ای به تفصیل همه چیز را شرح داده ایم.

آیا امکان فروش سهام عدالت 99 وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هم بله و هم نه!

در پی اخبار منتشر شده در راستای دستور رئیس جمهوری برای روان سازی فروش سهام عدالت تمرکز فروش سهام بر روی ظرفیت های نظام بانکی است.

به زبان ساده تر مردم برای فروش سهام خود می توانند به شبکه گسترده بانکی کشور مراجعه کنند.

این روش علاوه بر گسترده بودن و آسان بودن بسیار مطمئن و قابل اعتماد نیز هست.

فروش وکالتی سهام عدالت غیر قانونی است!

در همین ابتدا باید بگوییم که اگر قصد فروش وکالتی سهام عدالت خود را دارید همین جا دست نگه دارید!

به نقل از خبر گزاری ایلنا خبری که در مورد فروش وکالتی سهام عدالت منتشر شده صحت ندارد و هرگونه پایگاه اینترنتی یا تلفنی برای خرید وکالتی سهام عدالت از شما غیر قانونی است.

در این مورد کسانی سعی می کنند که به مبلغی بسیار کمتر از ارزش واقعی سهام عدالت شما در حال حاضر آن را از شما بخرند در صورتی که در سال آتی با عملی شدن آزاد سازی سهام عدالت می توانید با ارزش های بسیار بیشتری از سهامتان بهره ببرید.

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت بیان کرد که دستور رئیس جمهوری مبنی بر اینکه فروش سهام عدالت در شبکه ی بانکی صورت بگیرد در شورای عالی بورس در حال بررسی است.

در حال حاضر تنها راه موثق فروش سهام از طریق زیرساخت های بورس و بازار سرمایه صورت می گیرد اما دستور کار دولت این است که برای سهولت کار این عمل توسط سامانه گسترده بانکی کشور نیز انجام پذیرد.

پس بهتر است تا زمان رسیدن خبر موثق برای خرید و فروش سهام از طرف دولت و خبرگزاری های معتبر هیچ گونه اقدامی در راستای فروش سهام عدالت خودتان چه به صورت کلی چه به صورت وکالتی نکنید.

آیا فروش درصدی سهام عدالت 99 امکان دارد؟

در مورد خبر ها و یا شایعه هایی مبنی بر اینکه درصدی از سهام عدالت را می توان فروخت باید بگوییم اینکه در جریان آزاد سازی سهام ها افراد می توانند 20 درصد سهام عدالت خود را بفروشند هنوز قطعی نیست!

چیزی که مشخص است تا پایان نیمه اول سال امکان فروش سهام عدالت برای همه مشمولان فراهم می شود اما درصد این مقدار هنوز نا مشخص است.

aa9uqgavidayd80ar8ea.jpg


ارزش یا مبلغ ریالی سهام عدالت 99 چقدر است؟

اخیراً معاون اول رئیس جمهور اعلام داشت که ارزش سهام عدالت و اینکه این سهام چقدر می ارزد نسبت به مبلغ اولیه آن 8 برابر شده است.

این یعنی اینکه با توجه به برآورد سال 89 که سهام عدالت برای افراد عادی 530 تومان ارزش گذاری شده بود و برای دسته ی تخفیف داران (یعنی افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی) به مبلغ یک میلیون تومان ارزش گذاری می شود.

پس بر این اساس سهام عدالت افراد عادی 4 میلیون تومان و سهام عدالت افراد تحت پوشش 8 میلیون تومان می ارزد.

اما توجه داشته باشید که از طرف برخی کارشناسان و متخصاصان بازارهای بورسی مقدار ارزش سهام عدالت بیشتر نیز هست و آن ها قیمت های بین 10 الی 15 میلیون نیز بر روی این سهام ها ارزش گذاری کرده اند.

به همین دلیل است که در قسمت قبل اشاره کردیم که فریب افرادی که می خواهند سهام شما را با قیمتی بالا که باز هم کمتر از ارزش واقعی آن است به صورت وکلاتی بخرند، نخورید!

آیا امکان ثبت نام دوباره برای سهام عدالت 99 وجود دارد؟

در حال حاضر امکان ثبت نام برای افراد جدید در دستور کار دولت قرار ندارد و تنها افرادی که در بازه ی ده ساله ی بین سال های 85 تا 94 ثبت نام کردند مشمول سهام عدالت هستند.

در حل حاضر تعداد 49،152،741 نفر دارای سهام عدالت در کشور هستند.

چرا برخی افراد که دارای برگه سهام عدالت هستند نمی توانند وارد سامانه شوند؟

در جواب این سوال باید بگوییم که برخی افراد در فرایند ثبت نام در سال های گذشته به صورت ناقص ثبت نام کرده اند و یا اطلاعات شان در موعد مقرر به سازمان خصوصی سازی ارسال نشده است.

توجه داشته باشید که برگه های عضویت که ممکن است هر جایی ببینید فاقد اعتبار هستند و تنها ملاک معتبر وجود اطلاعات شما در سامانه سهام عدالت به نشانی www.samane.ir   است.

همچنین برخی افراد که در خارج کشور هستند نمی توانند وارد سامانه سهام عدالت شوند و برای وارد شدن حتما توجه داشته باشید که به و ی پ ی ان (هرگونه ف یلتر ش کن) متصل نباشید



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها