کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اتحادیه اروپا وارد شدید‌ترین رکود اقتصادی تاریخ خود شد


کد خبر : ۷۱۶۱۴پنجشنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸:۳۰۱۰۸۳ بازدید

برآورد‌های اقتصادی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد این اتحادیه در پی شیوع ویروس کرونا وارد «شدید‌ترین رکود اقتصادی تاریخ خود» شده است.
اتحادیه اروپا وارد شدید‌ترین رکود اقتصادی تاریخ خود شداتحادیه اروپا وارد شدید‌ترین رکود اقتصادی تاریخ خود شد

برآورد‌های اقتصادی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد این اتحادیه در پی شیوع ویروس کرونا وارد «شدید‌ترین رکود اقتصادی تاریخ خود» شده است.

پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا، روز ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) این مطلب را در جریان یک کنفرانس خبری ویژه نتایج گزارش چشم‌انداز اقتصادی اتحادیه اروپا در بهار ۲۰۲۰ اعلام کرد.

بنابر این گزارش، اقتصاد اتحادیه اروپا در نتیجه این رکود در سال آینده ۷.۴ درصد کوچک‌تر خواهد شد. همچنین اقتصاد منطقه یورو دچار انقباض ۷.۷ درصدی خواهد شد. این در حالی است که اقتصاد اروپا در نتیجه رکود سال ۲۰۰۹، ۴.۵ درصد کوچکتر شده بود.

این گزارش می‌افزاید که اقتصاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ بار دیگر به نقطه پیش از شروع بحران بازخواهد گشت، اما نخواهد توانست زیان سال ۲۰۲۰ را جبران کند.

نتایج حاصل از چشم‌انداز اقتصادی اتحادیه اروپا همچنین نشان می دهد علی رغم انقباض ۷.۴ درصدی اقتصاد در سال ۲۰۲۰، این ناحیه در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد اقتصادی معادل ۶ درصد خواهد بود.

جنتیلونی در این باره گفت: «اروپا در حال تجربه یک شوک اقتصادی بی‌سابقه از زمان سال‌های رکود بزرگ [در دهه ۳۰ میلادی] است. هم عمق رکود و هم قدرت بازیابی نامتوازن خواهند بود. امری که بستگی به سرعت برداشته شدن قرنطینه شهرها، میزان وابستگی به صنعت گردشگری و منابع مالی هر کشور خواهد داشت.»

تا کنون بیش از ۳.۶ میلیون نفر در جهان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند و از این میان حدود ۲۶۰ هزار نفر جان خود را از دست داده‌‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها