کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت گرانی میلگرد در بازار آهن‌آلات


کد خبر : ۷۱۱۷۸پنجشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸:۳۲۳۲۱۵۱ بازدید

گرانی میلگرد در روز اخیر متوجه تغییر فرمول تعیین نرخ پایه عرضه شمش در بورس کالا از هفته آینده می باشد، البته بنابر فرمول نرخ پایه ...
علت گرانی میلگرد در بازار آهن‌آلاتعلت گرانی میلگرد در بازار آهن‌آلات

آهن‌پرایس: گرانی میلگرد در روز اخیر متوجه تغییر فرمول تعیین نرخ پایه عرضه شمش در بورس کالا از هفته آینده  می باشد، البته بنابر فرمول نرخ پایه شمش که برابر ۸۳ درصد شمش صادراتی ایران در بنادر جنوبی کشور با لحاظ نرخ دلار حواله نیمایی می باشد، محاسبه گردید. از این رو کارشناسان با توجه به نرخ ارز ۱۴۷۰۰ تومانی و شمش ۳۵۰ دلاری، انتظار شمش کیلویی ۴۲۰۰ تومان به بالا را برای نرخ عرضه متصور هستند.  وجود تناقضاتی در رابطه با افزایش مجدد قیمت ها در بازار چون:  اعلام دلار نیمایی ۱۴۷۰۰ تومانی در فضای مجازی و ثبت قیمت  ۱۳۷۰۰ تا ۱۳۹۰۰در تنها سایت مرجع و رسمی حواله دلار نیمایی سامانه سنا از یک سو سبب ایجاد دوگانگی عجیبی در اذهان عمومی شده است.

از سوی دیگر نگاه پر فشار حوزه تولیدکنندگان شمش القایی به بازار است که تجربه نشان داده این ها هم به هر حال نهایت تلاش خود را برای حصول سطوح بالاتر قیمت در بازار به کار می‌بندند. البته نباید از اوضاع بازارهای جهانی غافل ماند چرا که رکود متاثر از کرونا حال عمومی این بازارها را خراب کرده است. مسئله دیگر هم تاثیر شروع ماه رمضان بر بازارهای منطقه است که معمولا رکود را هر ساله تشدید کرده است. علیرغم همه موارد ذکر شده، مسئله اصلی که بدون پرده و بدون رو دربایستی می بایست ارائه گردد، اجماع سمت عرضه در خصوص میل به افزایش قیمت است. چه آنهایی که در حوزه شمش فعالیت می کنند، چه تولیدکننده بخش خصوصی و چه خریداران و صاحبان حواله هایی که از بورس، میلگرد آجدار خریده اند، متاسفانه همه تمنای افزایش قیمت دارند.

به هر حال برای حصول اطمینان از روند آتی بازار آهن می بایست منتظر بازگشایی فعالیت بورس کالا در هفته آینده ماند اما آنچه که تا کنون مشخص است عدم اضطراری در انبار نمودن کالای مازاد در حوزه آهن می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها