کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کارشکنی آمریکا در پرداخت وام صندوق بین‌المللی پول به ایران


کد خبر : ۷۰۷۸۵یکشنبه، ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷:۵۸۳۲۳۳ بازدید

اپیدمی ویروس کرونا اقتصاد ایران را به خطر انداخته است و مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان که درآمدهای صادراتی ...

بلومبرگ در گزارشی به کارشکنی‌های آمریکا در پرداخت وام به ایران پرداخت.

به گزارش بلومبرگ، اپیدمی ویروس کرونا اقتصاد ایران را به خطر انداخته است و مانند بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان که درآمدهای صادراتی را تجربه کرده‌اند و در شرایط فعلی دچار مشکل شده‌اند، مشکلات ایران با فشار حداکثر دولت ترامپ تشدید شده است.

برایان هوک ، شخص برجسته وزارت امور خارجه در مورد ایران ، فاش کرد که دولت ترامپ دسترسی جمهوری اسلامی به ۹۰ درصد از ذخایر ارزی خود را محدود کرده است. حتی در شرایطی که ایران قادر به دستیابی به این وجوه باشد، تهیه تجهیزات پزشکی دشوار است.

جان اسمیت، رئیس پیشین دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری نیز گفت که این تحریم‌ها احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها را از صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به ایران منصرف کرده است.

برای پرداختن به این بحران و سهولت واردات تجهیزات پزشکی، ایران از طریق  صندوق بین‌المللی پول درخواست  وام اضطراری کرده است. 

اگرچه ایران آخرین بار ۶۰ سال پیش از صندوق بین المللی پول وام دریافت کرده است اما احتمالاً ایالات متحده قصد دارد مانع دسترسی ایران به وام درخواستی شود. از آنجا که قانون ایالات متحده ایران را به عنوان حامی دولت ترور تعریف می‌کند ، دولت ترامپ می تواند از قدرت خود برای خرابکاری در پرداخت وام  استفاده کند.

اتحادیه اروپا گفته است که از درخواست ایران پشتیبانی می‌کند و تاکید کرده اکنون زمان فشار حداکثری بر ایران نیست. صندوق بین المللی می‌تواند با تضمین ایران برای مصرف این پول در مصارف پزشکی و نظارت صندوق بین المللی نگرانی‌های آمریکا را بر طرف کند. / ایلنا



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها