کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سورپرایز 2020 کرونا برای بازار نفت


کد خبر : ۷۰۳۴۷سه شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱:۱۷۴۱۰۱ بازدید

با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ ...
سورپرایز 2020 کرونا برای بازار نفتسورپرایز 2020 کرونا برای بازار نفت

با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ فروکش نکند، پیش‌بینی دقیقی از پایان کاهش قیمت نفت نمی‌توان داشت.

زانا احمدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره چالش‌های بازار نفت با توجه به شیوع کرونا اظهار داشت: با توجه به شیوع بالای ویروس کرونا در جهان و کاهش تقاضای کشورهای مصرف کننده منجمله چین صادرات به این بازار بزرگ دچار چالش شده است، بگونه‌ای که در حال حاضر که در برخی شهرهای این کشور هنوز صنایع به روال سابق بازنگشته‌اند. بر این اساس می‌توان گفت چالش اصلی حال حاضر برای بازار نفت گسترش ویروس کرونا در سراسر جهان به دلیل مسری بودن آن و همچنین غیرقابل پیش بینی بودن زمان غلبه و کنترل این بیماری است که به نظر می‌رسد تا پایان نیمه اول سال 2020 این روند ادامه داشته باشد.

وی درباره زمان ترمیم بازار تصریح کرد: با توجه به شکست مذاکرات کشورهای عضو اوپک پلاس در وین که به دنبال افزایش قیمت نفت به دلیل کاهش تقاضا در اثر شیوع ویروس کرونا بودند. کاهش بیشتر تولید برای سه ماهه دوم سال محقق نشد و از سویی توافق کاهش تولید تا ماه مارس نیز تمدید نشد.  

این کارشناس حوزه انرژی افزود: با توجه به اوضاع پیش آمده جنگ قیمت‌ها و تخفیف‌ها که در بازار نفت بین دو کشور روسیه و عربستان بوقوع پیوسته است و تا این جنگ فروکش نکند، پیش‌بینی دقیقی از پایان کاهش قیمت نفت نمی‌توان داشت. به نظر بنده در هر صورت با روال جاری و قیمت‌های حال حاضر که چه بسا پایین‌تر نیز بیاید کشورهایی که اقتصاد نفتی دارند و بودجه آنها پترودلاری است در میان مدت همه متضرر خواهند شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها