کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا دومین صادرکننده نفت به کره‌جنوبی شد


کد خبر : ۶۹۳۲۱شنبه، ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۶۱۶۶۲ بازدید

آمریکا در ماه ژانویه دومین عرضه‌کننده نفت خام به کره‌جنوبی پس از عربستان سعودی بود و 53.3 درصد نسبت به سال گذشته نفت بیشتری به این کشور صادر کرد.

اطلاعات گمرک نشان می‌دهد واردات نفت کره جنوبی از آمریکا 53.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. کره جنوبی در نبود نفت خام ایران به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، به‌طور یکنواخت از این کشور نفت وارد کرده است.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت خام در جهان است، در ماه ژانویه 1.72 میلیون تن معادل 406055 بشکه در روز نفت خام از آمریکا وارد کرده است که 1.12 میلیون تن نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این رقم همچنین 1.2 درصد از 1.68 میلیون تن واردشده در دسامبر هم بیشتر بوده است.

آمریکا در ماه ژانویه دومین عرضه‌کننده نفت خام به کره جنوبی پس از عربستان سعودی بود.

افزایش واردات نفت کره جنوبی از آمریکا از آنجا ناشی می‌شود که این کشور واردات نفت از ایران را از ماه می 2019 متوقف کرد. کره جنوبی یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت ایران در آسیا بود.

کره جنوبی در ژانویه هیچ نفتی از ایران وارد نکرد در حالی که سال گذشته در همین ماه 227941 تن معادل 53676 بشکه در روز وارد کرده بود.

کره جنوبی در کل 12.42 میلیون تن معادل 2.94 میلیون بشکه در روز نفت خام در ژانویه وارد کرد که نسبت به 12.46 میلیون تن سال گذشته 0.3 درصد کاهش داشت.

واردات نفت کره جنوبی از عربستان در ژانویه 2.9 درصد به‌صورت سالانه افزایش داشت و به 3.61 میلیون تن معادل853769 بشکه در روز رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها