کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرطرفدارترین قراردادهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی کدامند؟


کد خبر : ۶۹۲۶۲چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷:۱۲۸۰۱ بازدید

قرارداد سرمایه‌گذاری یکی از انواع قراردادها می‌باشد که به منظور جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در انجام پروژه‌ای خاص تنظیم می‌شود که خود دارای انواع مختلفی می‌باشند.

قرارداد سرمایه‌گذاری یکی از انواع قراردادها می‌باشد که به منظور جذب سرمایه‌گذار برای مشارکت در انجام پروژه‌ای خاص تنظیم می‌شود که خود دارای انواع مختلفی می‌باشند.
بسته به نوع سرمایه‌گذاری که در داخل باشد یا خارج از کشور و با توجه به هر یک از طرفین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر، ما با انواع قراردادهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی مواجهیم که هر کدام از این قرارداد‌ها، ضوابط و شرایط خاص خودش را شامل می‌شود.

اهمیت قراردادهای سرمایهگذاری در چیست؟

اهمیت قرارداد در تمامی امور کاملاً محرز و ثابت است. تعریف روابط بین طرفین یک قرارداد، نیازمند یک آگاهی همه‌جانبه از ضوابط و مقررات مختلف است به‌طوری که احاطه‌ کامل به تمامی نکات آن می‌تواند از وقوع بسیاری از اختلاف‌های مابین طرفین جلوگیری کند.
شاید در ابتدا بستن قرارداد زحمت داشته باشد، اما قراردادهای مکتوب برای محافظت از سرمایه شما و کسب‌وکارتان اهمیت دارند و داشتن آن راحت‌تر از دعواهای حقوقی گران قیمت و کشداری است که در آینده در نبود یک قرارداد اصولی رخ می‌دهد. مهم نیست با چه کسانی کار می‌کنید، چند وقت است آنها را می‌شناسید، یا چه نقشی برای سرمایه‌گذاری‌تان ایفا می‌کنند، قراردادها تضمینی در برابر بروز هرگونه مسئله‌ای در آینده هستند.

قراردادهای سرمایهگذاری پر مخاطب در حوزه کسب و کار کداماند؟

یکی از پرکاربردترین قراردادها در کسب‌وکارها، قراردادهای سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا یا استارتاپ‌ها می‌باشد. اگرچه سرمایه اصلی یک استارتاپ، ایده و تخصص آن است اما یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای آنها برای شروع و توسعه فعالیت‌ها و تجاری‌سازی ایده‌ها، جذب سرمایه‌گذار و منابع مالی است. شایع‌ترین نوع از انواع قراردادهای سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها عبارتند از:

قراردادهای سرمایهگذاری در ازای سهام (Equity)

قرارداد وام قابل تبدیل به سهام (Convertible)

قرارداد سرمایهگذاری (Royalty)

پر طرفدارترین قراردادهای سرمایه‌‌گذاری‌ در ایران قرارداد سرمایه‌گذاری در تولید، قرارداد سرمایه‌گذاری در در بازار گردشگری، قرارداد سرمایه‌گذاری در کارخانه، قرارداد سرمایه‌گذاری در کشاورزی و قرارداد سرمایه‌گذاری در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌باشد.
قرارداد دیگر، قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک است که بین دو یا چند شخص یا شرکت، برای دستیابی به اهداف تجاری، مالی و یا فنی منعقد می‌شود و فرقی نمی‌کند تصمیم به ساخت یک آپارتمان داشته باشید یا مجوز تاسیس یک مهدکودک را گرفته باشید، در هر صورت به این قرارداد نیاز خواهید داشت.
قرارداد سرمایه‌گذاری خارجی که به قرارداد دولتی یا قرارداد توسعۀ اقتصادی نیز معروف است، متداول‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خارجی خصوصاً در کشورهای در حال توسعه است و مدل‌های مختلفی دارد. غالب‌ترین این قراردادها موارد زیر را در بر می‌گیرد:

قرارداد سرمایه گذاری خارجی طبق مدل بیع متقابل (Buy Back )

قرارداد سرمایه گذاری طبق مدل بی. او. تی (B. O. T)

قرارداد سرمایه گذاری طبق مدل مشارکت انتفاعی (جوینت ونچر)

آگاهی کافی در زمینه قرارداد سرمایهگذاری ندارم، راه حل چیست؟

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوقی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده ‌است.

تیم حقوقی وینداد، متشکل از جمعی از حقوق دانان مجرب، آماده تنظیم و بررسی متن قرارداد سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکار شما می‌باشد. در صورتی که نیاز به تنظیم قراردادهای سرمایه‌گذاری دارید، می‌توانید قبل از تنظیم و امضای قرارداد خود از مشاوره حقوقی اختصاصی ما بهره‌مند شوید.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها