کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ویروس مرگبار صنعت خودرو


کد خبر : ۶۹۲۵۱چهارشنبه، ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳:۳۶۱۳۸۵۹ بازدید

شیوع ویروس مرگبار کرونا خودروسازی چین و جهان را به مرز تعطیلی کشانده است. در حالی که آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس رو به افزایش ...
ویروس مرگبار صنعت خودروویروس مرگبار صنعت خودرو

شیوع ویروس مرگبار کرونا خودروسازی چین و جهان را به مرز تعطیلی کشانده است. در حالی که آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس رو به افزایش است، چین به حالت نیمه‌تعطیل درآمده و تولید کارخانه‌های قطعه‌سازی و خودروسازی متوقف شده است.

دولت برای جلوگیری از گسترش ویروس، از کارخانه‌ها خواسته تعطیلات سال نوی چینی را تا دوشنبه ۱۰ فوریه تمدید کنند. اما بعضی کارخانه‌ها تصمیم گرفته‌اند تعطیلی ادامه داشته باشد.

ووهان، شهری که ابتلا به ویروس از آنجا آغاز شد و اکنون در قرنطینه است، از مراکز تولید خودرو در چین است. شرکت‌های جنرال‌موتورز، نیسان، رنو، هوندا و پژو-سیتروئن در این شهر کارخانه دارند و حدود ۱۰ درصد از خودروهای چین در استانی تولید می‌شود که ووهان در آن قرار دارد.

علاوه بر این، تعطیلی کارخانه‌های قطعه‌سازی باعث شده خودروسازان در آسیا و اروپا با کمبود روبرو شوند.

هیوندای که پنجمین خودروساز بزرگ جهان است، بخشی از تولید خود در کره‌جنوبی را تعطیل کرده است. فیات-کرایسلر هم اعلام کرده که ممکن است مجبور شود یکی از کارخانه‌هایش را در اروپا تعطیل کند.

فولکس‌واگن از همه بیشتر در خطر است. حدود چهل درصد از محصولات بزرگ‌ترین خودروساز جهان در ۲۴ کارخانه‌اش در چین تولید می‌شود.

چین بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان است و با ادامه بحران، فروش کارخانه‌ها به شدت کاهش یافته است. در صورت ادامه تعطیلی، کارخانه‌ها در خارج از چین هم ناگزیرند تولید را متوقف کنند و فروش در بازارهای دیگر هم کاهش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها