کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت آجیل و خشکبار عید هفته آینده اعلام می‌شود


کد خبر : ۶۹۱۵۷یکشنبه، ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹:۲۱۳۲۱۹ بازدید

احمدی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه بهاره، هفته آینده قیمت گذاری آجیل در این نمایشگاه مشخص می‌شود.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نزدیک شدن به سال نو و استقبال عموم از خرید آجیل و خشکبار،  اظهار کرد: باتوجه به برگزاری نمایشگاه بهاره، هفته آینده قیمت گذاری آجیل در این نمایشگاه مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تولیدات آجیل و خشکبار در داخل و ۲۰ درصد مابقی، وارداتی است؛ البته عمده این واردات، مربوط به بادام هندی است که کشت و برداشت آن در ایران موجود نیست.

احمدی با اشاره به اینکه بعضی اقلام همچون بادام درختی، امسال گرفتار معضل سرما زدگی شده اند، تصریح کرد: از طریق واردات می‌توان برای جبران این خسارت وارد شده بر بادام ها را جبران کرد.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در ادامه به مشکلات موجود در تامین و توزیع آجیل در شب عید گذری زد و گفت: متاسفانه یکسری اقلام در گمرک دپو شده اند که امیدواریم هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند  چرا که تنظیم بازار در شب عید در اولویت است.

گفتنی است، سال گذشته شیب تند قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از اُفت چشمگیر تولید، کار را به جایی رساند که بسیاری از خانوار‌ها چاره‌ای جز حذف این محصول از سبد مصرفی خود نداشتند؛ اما امسال شرایط مساعد اقلیمی و نبود مشکلاتی اعم از سرمازدگی و گرمازدگی موجب شد تولید بسیاری از اقلام نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته باشد که این امر در روند توزیع و قیمت بی تاثیر نیست.

بسیاری از مسئولان بر این باورند که قیمت اقلام آجیل و خشکبار در پی کنترل نرخ ارز و تولید انبوه محصول در خرده فروشی‌ها سقوط کرده است که استمرار این روند در هفته‌های آتی همزمان با ورود محصول جدید در رونق بازار داخل و خارج بی تاثیر نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها