کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بریتانیا در تصمیم خود مربوط به فعالیت هواوی تجدیدنظر کند


کد خبر : ۶۸۸۱۴پنجشنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳:۴۴۱۸۸۷ بازدید

یک روز بعد از اعلام تصمیم دولت بریتانیا برای دادن اجازه مشارکت محدود به شرکت تله کام هواوی در طرح های ساخت شبکه های 5G این کشور ...
 بریتانیا در تصمیم خود مربوط به فعالیت هواوی تجدیدنظر کند بریتانیا در تصمیم خود مربوط به فعالیت هواوی تجدیدنظر کند

یک روز بعد از اعلام تصمیم دولت بریتانیا برای دادن اجازه مشارکت محدود به شرکت تله کام هواوی در طرح های ساخت شبکه های 5G این کشور، وزیر خارجه آمریکا از بریتانیا خواسته در این تصمیم تجدید نظر کند.

هواوی بزرگترین سازنده تجهیزات ارتباط موبایل در جهان است و اتهام ارتباط با تشکیلات جاسوسی چین و استفاده از امکانات خود برای گردآوری اطلاعات جهت استفاده این تشکیلات را به شدت تکذیب می کند.

مایک پومپئو پیش از سفری به لندن سرخوردگی اش از تصمیم دولت بریتانیا را پنهان نکرد.

او در این پرواز به خبرنگاران گفت که از نظر دولت آمریکا فعالیت هواوی در شبکه های جی ۵ بریتانیا "خطرات جدی به همراه دارد."

پومپئو حتی احتمال کاهش سطح همکاری اطلاعاتی کشورش با بریتانیا در پی این تصمیم را مردود ندانست.

او گفت که آمریکا می خواهد اطمینان حاصل کند که متحدانش از شبکه های اطلاعاتی "قابل اعتمادی" برخوردارند.

بعضی از سناتورها از هر دو حزب آمریکا هم نسبت به تصمیم بریتانیا ابراز نگرانی کرده اند.

از جمله تام کاتن، سناتور جمهوری خواه، آن را به دادن "اجازه به کا گ ب برای ساختن شبکه تلفن بریتانیا در جریان جنگ سرد" تشبیه کرد.

البته بریتانیا گفت که هواوی در نقاط حساس از جمله نواحی اطراف مراکز هسته ای و پایگاه های نظامی اجازه کار نخواهد داشت و سهم آن در بازار حداکثر ۳۵ درصد خواهد بود.

راهنمای کمیسیون اروپا

همزمان در روز چهارشنبه کمیسیون اروپا در دستور العملی به کشورهای عضو اجازه داده است خود تصمیم بگیرند می خواهند به کدام شرکت ها اجازه مشارکت در طرح های ایجاد زیرساخت های شبکه های ارتباطی نسل پنجم را بدهند.

این دستورالعمل مسئولیت اطمینان از امنیت گسترش شبکه جی ۵ را به کشورهای عضو می سپارد و اخطار می دهد که به دقت امنیت اپراتورهای تلفن همراه را زیر نظر بگیرند.

این راهنما تاکید می کند که امنیت شبکه "دارای اهمیت اساسی برای کل اتحادیه اروپاست."

کمیسیون اروپا از هواوی نام نمی برد و خواستار ممنوعیت هیچ شرکتی نمی شود، اما کشورها را ترغیب می کند خطر احتمالی شرکت های عرضه کننده و نصب کننده تجهیزات شبکه های جدید را ارزیابی کنند و در صورت لزوم آنها را از مشارکت در بخش های حساس و حیاتی منع کنند.

به علاوه این اتحادیه به اعضا توصیه می کند که از تکیه زیاد بر یک عرضه کننده واحد و تکیه بر شرکت هایی که "ریسک آنها بالا ارزیابی می شود" پرهیز کنند.

این دستوالعمل محصول چند ماه تلاش اتحادیه اروپاست که سعی دارد میان تسلط هواوی بر صنعت ۵ جی و نگرانی های امنیتی که واشنگتن مطرح می کند تعادل برقرار کند.

هواوی ضمن استقبال از تصمیم کمیسیون اروپا گفته که "برای تقویت امنیت و قابلیت اعتماد شبکه ها با دولت ها و صنایع اروپایی کار خواهد کرد."


نگرانی ها در مورد هواوی

نگرانی درباره هواوی از جمله به یک قانون اطلاعاتی در چین برمی گردد که شرکت ها را ملزم می کند در کارهای اطلاعاتی دولت مشارکت داشته باشند.

همین هفته روزنامه آلمانی "هاندسبلات" گزارش داد که دولت آلمان شواهدی به دست آورده دایر بر اینکه هواوی در جمع آوری اطلاعات برای پکن فعالیت کرده، اتهامی که این شرکت رد می کند.

آمریکا مدت هاست که نسبت به خطراتی که مشارکت هواوی ممکن است در ایجاد شبکه های جی ۵ داشته باشه هشدار می دهد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (اف سی سی) در ماه نوامبر هواوی را تهدیدی برای امنیت ملی دانست و گفت شرکت‌های آمریکایی حق خرید تجهیزات از هواوی را ندارند که با شکایت رسمی هواوی در دادگاهی در آمریکا مواجه شد.

آمریکا همچنین محدودیت هایی را بر سازمان های دولتی علیه استفاده از محصولات هواوی اعمال کرده و به متحدانش فشار می آورد از معامله با این شرکت پرهیز کنند.

علاوه بر آمریکا، استرالیا و نیوزیلند به دلیل نگرانی های امنیت ملی هواوی را از عرضه تجهیزات برای شبکه "جی ۵" منع کرده اند.

آلمان و کانادا از دیگر کشورهایی هستند که نسبت به نصب تجهیزات جاسوسی در محصولات این شرکت ابراز نگرانی می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها