کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع کود شیمیایی کشاورزی مختل شد


کد خبر : ۶۸۶۹۲یکشنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۲۱۱۶۲۲ بازدید

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد: قطع گاز شرکت‌های پتروشیمی تولید کننده کود اوره موجب اخلال در تأمین و توزیع این محصول بین کشاورزان شده است.

همزمان با ورود موج های جدید سرما به کشور تولید کود توسط شرکت های پتروشیمی کاهش یافته یا قطع شده است که این شرکت ها دلیل این کاهش تولید را کاهش اختصاص گاز توسط شرکت ملی گاز ایران اعلام می کنند.

بنابر این گزارش بر اساس پیگیری های به عمل آمده شرکت ملی گاز ایران نیز دلیل کاهش اختصاص گاز به شرکت های پتروشیمی را افزایش مصرف گاز خانگی به دلیل افزایش سرمای هوا اعلام کرده اند اما نکته ای که در این میان مغفول مانده  بخش کشاورزی است که کود مورد نیاز این بخش برای افزایش راندمان تولید و حتی حفظ این محصولات در برابر سرما مورد توجه قرار نگرفته است.

از طرفی در حالی که نیاز گاز خانگی در اولویت قرار گرفته که صادرات این محصول نیز متوقف نشده است و بخش کشاورزی در اولویت آخر قرار گرفته شده است.

وزارت جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با توجه به زمان اوج نیاز و مصرف بخش کشاورزی به کود شیمیایی در تلاش برای تامین این کود هستند؛ سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسمی اعلام کرد که شرکت های پتروشیمی برای دادن کود به بخش کشاورزی "شاخ" نشان می دهند و از مجلس شورای اسلامی نیز پیگیر شده, نیاز بخش کشاورزی به این محصول به سختی تامین می شود.

بنابر این گزارش عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری  با انتقاد از پتروشیمی‌های کشور برای عدم تامین کود مورد نیاز جامعه کشاورزی گفت: برای تامین کود و جلوگیری از قطع آن باید به پتروشیمی‌ها التماس کنیم و چنان شاخی به ما نشان می‌دهند که گوشت تنمان آب می‌شود.

اطلاعیه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایران درباره کود

در دو هفته  اخیر مقدار خوراک گازی که شرکت ملی گاز ایران در اختیار شرکت های پتروشیمی تولید کننده کود اوره قرار می دهد بشدت کاهش یافته که این امر منجر به قطع و یا کاهش شدید تولید و تحویل این محصول به بخش کشاورزی شده است.

در روزهای اخیر برودت هوا میزان مصرف گاز خانگی را افزایش داده  و با توجه به اینکه از نظر وزارت نفت اولویت اختصاص گاز برای مصرف گاز خانگی است، گاز کمتری در اختیار  شرکتهای پتروشیمی قرار می گیرد.

قابل ذکر است که هم اکنون در مقطع اوج مصرف و تقاضا برای کود اوره در اقصی نقاط کشور می باشیم و ادامه روند کنونی کمیت و کیفیت تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی را به مخاطره خواهد انداخت.

در حال حاضر، امیدواریم که وزارت نفت در این زمینه مساعدت نموده و سهمیه گاز شرکتهای پتروشیمی تولید کننده کود اوره را افزایش دهد تا چرخه تأمین، تدارک و توزیع کود اوره بین کشاورزان به وضعیت متعادل برگردد.

تحویل کود به وضعیت عادی بر می‌گردد

حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در این ارتباط به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفت: در روزهای اخیر مقدار خوراک گازی که شرکت ملی گاز ایران در اختیار شرکت های پتروشیمی تولید کننده کود اوره قرار می دهد کاهش یافته که این امر منجر به کاهش تولید و تحویل این محصول به بخش کشاورزی شده است.

وی افزود: برودت هوا میزان مصرف گاز خانگی را افزایش داده  و با توجه به اینکه اولویت اختصاص گاز برای مصرف گاز خانگی است گاز کمتری در اختیار پتروشیمی ها قرار میگیرد.

وی  با تاکید کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده با مسئولان ذیربط، اعلام شده که موج برودت هوا تا چند روز آینده کاهش خواهد یافت و بعد از این مدت میزان تحویل کود اوره دوباره به حالت عادی بر خواهد گشت./ تسنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها