کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اوکراین نقص فنی را دلیل سقوط بوئینگ 737 اعلام کرد


کد خبر : ۶۸۰۷۰چهارشنبه، ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰:۱۶۹۳۵۸ بازدید

سفارت اوکراین در تهران با رد حمله تروریستی و موشکی اعلام کرد که سقوط هواپیمای خطوط بین المللی اوکراین به دلیل از کار افتادن موتور بوده است.
اوکراین نقص فنی را دلیل سقوط بوئینگ 737 اعلام کرداوکراین نقص فنی را دلیل سقوط بوئینگ 737 اعلام کرد

سفارت اوکراین در تهران با رد حمله تروریستی و موشکی اعلام کرد که سقوط هواپیمای خطوط بین المللی اوکراین به دلیل از کار افتادن موتور بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک امروز خبر داد که رئیس جمهوری اوکراین هم خواهان آن شده که از گمانه زنی در مورد سقوط این هواپیما پرهیز شود.

ولودومیر زلنسکی افزود که هواپیماهای ویژه ای برای انتقال اجساد قربانیان این حادثه آماده برای پرواز به تهران هستند و کی یف منتظر دریافت تائید از جانب طرف ایرانی است. وی پیش تر سفر خود به عمان را نیمه تمام گذاشته و در پیامی ضمن تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، خبر از حضور کنسول این کشور در محل وقوع حادثه داده بود.

اولکسی هونچاروک نخست وزیر اوکراین هم خبر داد که این کشور کارشناسانی را برای کمک در عملیات جست و جو به تهران اعزام می کند. به نوشته اسپوتنیک، ۲ مسافر و ۹ خدمه اوکراینی بودند.

تارنمای دیده بان فلایت رادار ۲۴ در توییتی خبر داده بود که هواپیمای اوکراینی ای که در حوالی پرند سقوط کرده از نوع ۸۰۰-۷۳۷ بود که در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت نو تحویل هواپیمایی بین المللی اوکراین شد. هواپیمایی اوکراینی هم خبر داده که این هواپیما را به صورت مستقیم از سازنده آن خریداری کرده بود.

قاسم بی نیاز رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی در این ارتباط گفت: علت سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز تهران را به مقصد کی یف پایتخت اوکراین ترک و در نزدیکی شهر جدید پرند سقوط کرد، آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بود.

وی با رد هرگونه شایعه درخصوص اصابت موشک به بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی، گفت: در صورتی که این حادثه به دلیل اصابت موشک بود هواپیما در آسمان منفجر می‌شد اما آتش سوزی در قسمت موتور این هواپیما و تلاش ناموفق خلبان برای کنترل هواپیما منجر به سقوط و فوت تمام سرنشینان آن شد.

وی گفت: بوئینگ ٧٣٧ هواپیمایی اوکراین ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی داشت که  تمام سرنشینان آن جان باختتد.

شرکت بوئینگ در واکنش به سقوط یکی دیگر از هواپیماهای مسافربری خود خبر داد که در حال جمع آوری اطلاعات بیشتر از این حادثه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها