کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افسار گسیختگی قیمت ورق آهن


کد خبر : ۶۷۸۸۹پنجشنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۷۳۱۳۷ بازدید

وضعیت نابه سامان ورق در چند روز اخیر سبب تدوین طرحی پیشنهادی درخصوص ممنوعیت عرضه ورق در خارج از بورس و پیشنهاد آن ...
افسار گسیختگی قیمت ورق آهنافسار گسیختگی قیمت ورق آهن

وضعیت نابه سامان ورق در چند روز اخیر سبب تدوین طرحی پیشنهادی درخصوص ممنوعیت عرضه ورق در خارج از بورس و پیشنهاد آن به وزیر صنعت، معدن و تجارت گشت. در این طرح قصد بر این است که از صفر تا صد محصول ورق همانند محصولات پتروشیمی در بورس‌کالا عرضه شود البته صنایع پایین‌دستی نظیر خودروسازان و تولید‌کنندگان لوله و پروفیل را از این قاعده مستثنی می باشند. طبق آمار منتشر شده میزان تولید، مصرف و ‌صادرات ورق مشخص است و مقداری از آن در بورس‌کالا عرضه می‌شود نیز قابل شناسایی می باشد. اما برخی واحد ها هم چنان از روش‌هایی غیر از بورس‌کالا اقدام به فروش ورق می‌کنند که نابسامانی‌هایی را هم در بازار ورق ایجاد کرد. 

از همین‌رو این طرح به منظور ساماندهی بازار و شفافیت بیشتر و کنترل قیمت‌ها در بازار ورق مطرح شده است.بدین ترتیب فروش خارج از بورس‌کالا ممنوع و حکم کالای قاچاق دارد.

عرضه ورق در بورس‌کالا علاوه بر اینکه تمامی تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان این کالا مشخص می‌شوند، تمامی خریداران این محصول نیز شناسایی شده و به این ترتیب امکان رصد محصولاتی که در داخل با مازاد تولید مواجه هستند، بیشتر شده و در ادامه این فرآیند، وزارتخانه می‌تواند برای صادرات آنها بهتر از گذشته تصمیم بگیرد و هم چنین تولید‌کنندگان در صورت عرضه این ورق‌ها در بورس‌کالا و بدون خریدار ماندن آنها مشکلی برای صادرات ندارند؛ اگرچه درحال‌حاضر برای عرضه در بورس و اثبات اینکه محصولشان مازاد تولید داخل است باید هزینه‌هایی برای حضور در بورس‌کالا بپردازند که در این طرح تمهیداتی برای آنها نیز اندیشیده شده که البته هنوز نهایی نشده و می‌تواند شامل قیمت‌گذاری در بورس‌کالا شود و مشمول شرایط عرضه در بورس‌کالا نشوند، چراکه بورس‌کالا برای عرضه محصولات ضمانت‌نامه‌هایی دریافت می‌کند که برخی از آنها هزینه‌هایی را به شرکت‌ها تحمیل می‌کند و در این طرح فقط کشف قیمت در بورس پیشنهاد شده که نیاز به کارشناسی بیشتری دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها