کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دلایل افزایش نرخ دلار


کد خبر : ۶۷۲۲سه شنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱:۰۳۷۰۰۷ بازدید

عده‌یی از تحلیلگران بازار اعتقاد بر این دارند بانک مرکزی نتوانسته است در این روز‌ها مدیریت خوبی بر بازار داشته باشد و همین امر باعث رشد کماکان نرخ ارز در بازار شده است.

اما یکی از صرافان بازار دلایل دیگری را نیز ذکر می‌کند: بانک مرکزی این روزها مدیریت مناسبی بر بازار دارد، و اگر این نظارت صورت نمی‌گرفت مطمئنا نرخ ارز بیش از اینها افزایش پیدا می‌کرد. اینکه گفته می‌شود نباید نرخ ارز در بازار بالا برود نظر درستی نیست. تفاوت نرخ تورم باید یک جایی خودش را نشان دهد.

وی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر تورم در امریکا در حدود 2.5 تا 3درصد است و این در مقایسه با تورم در کشور ما که به گفته مقامات بالای اقتصادی در حدود 20درصد است بسیار فاصله دارد و این فاصله خودش را در قالب افزایش نرخ دلار در بازار ایران نشان می‌دهد.

سمیعی با اشاره به افزایش میزان تقاضای بازار در شهریور و مهر بیان کرد: بازار ارز در مرداد به اصطلاح صرافان، بازار مرگ می‌شود. اما این کساد و رکود سریعا در دوماه آتی آن جبران می‌شود.

با بازگشایی بسیاری از کارخانه‌ها در شهریور و همچنین افزایش میزان واردات در این ماه، تقاضا برای ارز در بازار بیشتر از گذشته می‌شود و در ادامه آن دور آخر سفر‌های تابستانی به‌علاوه تقاضای ارز مسافرتی برای سفر حجاج نیز مزید بر علت این افزایش نرخ بوده است.

به گزارش تجارت پرس، رییس سابق کانون صرافان در پایان نیز اظهار داشت؛ در حقیقت نرخ دلار در بازار آزاد بالا نیست. در واقع نرخ باید ترقی کند تا زمانی‌که بتوانیم شکاف بین تورم ایران با اقتصاد‌های بزرگ جهان را به حداقل برسانیم.

اما عده‌یی دیگر از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی علت افزایش مجدد دلار را بعد از فروکش کردن هیجانات ناشی از برخی اخبار دیپلماتیک در عواملی همچون افزایش تقاضا، کاهش صادرات میعانات گازی و کاهش عرضه ارز جست‌وجو کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها