کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمریکا رسما به وضعیت عراق ورود کرد


کد خبر : ۶۶۹۳۰سه شنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰۱۸۸۷ بازدید

وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به رغم مخالفت عراقی‌ها با مداخلات خارجی آنچه آن را سرکوب تظاهرکنندگان در جنوب عراق خواند، محکوم کرد و خواهان تحقیقات در این باره شد.

ایسنا نوشت: وزارت خارجه آمریکا بار دیگر به رغم مخالفت عراقی‌ها با مداخلات خارجی آنچه آن را "سرکوب" تظاهرکنندگان در جنوب عراق خواند، محکوم کرد و خواهان تحقیقات در این باره شد.

اسکای نیوز گزارش داد، دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه  گفت: استفاده مفرط از زور در شهر ناصریه هولناک بود. ما از دولت عراق می‌خواهیم تحقیقاتی را انجام دهد و کسانی را که می‌خواهند با وحشی‌گری دهان تظاهرکنندگان را ببندند، محاکمه کند.

به گفته منابع، نیروهای عراقی به سمت تظاهرکنندگانی که یک پل را مسدود و مقابل مرکز پلیس شهر ناصریه تجمع کرده بودند، تیراندازی کردند که در جریان آن ۲۹ تن کشته شدند. منابع می‌گویند که ده‌ها تن دیگر نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

از سوی دیگر، تعدادی از معترضان به ضرب گلوله افراد ناشناس در میدان العشرین در مرکز شهر نجف زخمی شده‌اند. درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای ضد شورش مقابل شورای استانداری کربلا نیز ازسرگرفته شده است.

بیش از ۲۰ تن از تظاهرکنندگان در کربلا نیز بعد از تلاش برای یورش به ساختمان دولت محلی در مرکز شهر زخمی شدند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها