کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام کشف یک میدان جدید نفتی


کد خبر : ۶۶۱۳۳یکشنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۳۵۸۳۱۵ بازدید

روحانی گفت: به کاخ سفید اعلام می‌کنیم به کوری چشم دشمنان ملت ایران در ایامی که شما فروش نفت را تحریم کردید مهندسان و کارگران ...

روحانی گفت: به کاخ سفید اعلام می‌کنیم به کوری چشم دشمنان ملت ایران در ایامی که شما فروش نفت را تحریم کردید مهندسان و کارگران ما توانستند ۵۳ میلیارد بشکه نفت را کشف کنند.

حجت‌ا الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در میان مردم یزد از کشف یک میدان نفتی جدید خبر داد و گفت: می‌خواهم دو خبر خوش هم به شما بدهم. اولین آن این است که کارگران شرکت ملی نفت ایران در بخش اکتشاف در تلاش‌های چندساله خودشان و به ویژه از  سال ۹۵ تا هفته گذشته به یک میدان نفتی بزرگ دست یافتند که من این خبر را در یزد به ملت ایران اعلام می‌کنم. این هدیه دولت و وزارت نفت به ملت بزرگ ایران است. ما یک میدان نفتی به اندازه ۵۳ میلیارد بشکه نفت کشف کردیم. این در یک میدان نفتی بزرگ است که از بستان آغاز می‌شود تا نزدیک امیدیه و ۲۴۰۰ کیلومتر مربع وسعت آن است . ۸۰ متر عمق دارد و نفت درجای آن ۵۳ میلیارد بشکه است. 

روحانی گفت: به کاخ سفید اعلام می‌کنیم به کوری چشم دشمنان ملت ایران در ایامی که شما فروش نفت را تحریم کردید مهندسان و کارگران ما توانستند ۵۳ میلیارد بشکه نفت را کشف کنند. مهم در این میدان نفتی نحوه و ضریب بازیافت است یعنی از این مقدار چقدر را می‌توانیم استخراج کنیم و بفروشیم. اگر یک درصد بازیافت این میدان افزایش یابد ۳۲ میلیارد درآمد ما افزایش می‌یابد. آن‌هایی که در دو سه سال اخیر می‌گویند شرکت‌ها و فناوری‌های خارجی نباید وارد کشور شود ما باید از فناوری‌های پیشرفته‌ جهان استفاده کنیم. هرکجای دنیا باشد ما از علم و فناوری آن باید استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: اگر ضریب این میدان ۱۰ درصد باشد یعنی ۳۲۰ هزار میلیارد درآمد ماست. ما باید با علم و دانش مردم‌مان را ثروتمند کنیم و مسیر درست آینده را مشخص کنیم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها