کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نیاز همیشگی موتور خودرو به ضدیخ


کد خبر : ۶۶۰۹۴شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۹۸۴۸۴ بازدید

همگی ما از خطر یخ بستن موتور در فصل زمستان ناشی از سرما و ناشی از عدم وجود ضدیخ مناسب در خودرو آگاهی داریم که گاهاً باعث خرابی سرسیلندر ...
نیاز همیشگی موتور خودرو به ضدیخنیاز همیشگی موتور خودرو به ضدیخ

همگی ما از خطر یخ بستن موتور در فصل زمستان ناشی از  سرما و ناشی از عدم وجود ضدیخ مناسب در خودرو آگاهی داریم که گاهاً باعث خرابی سرسیلندر و حتی ترکیدن پوسته موتور می‌شود.

ولی آیا این تنها خطر ممکن است؟

بیشتر راننده‌ها اینطور فکر میکنند که ضدیخ فقط خاص زمستان بوده و در فصول دیگر نیازی به آن نیست اما ضدیخ وظایف دیگری اعم از ضدجوشی و ضدزنگی نیز دارد که از لحاظ اهمیت، کمتر از خاصیت ضدیخی نیستند چراکه کافی است خودروی شما حتی در تابستان فقط به اندازه یک هفته ضدیخ مناسب و با خاصیت نداشته باشد تا بجز جوش آوردن آب اون مخصوصاً در ترافیک‌ها ؛ تمامی امحا و احشاء موتور آن دچار زنگ زدگی مفرط شود و به مرور باعث خرابی واترپمپ و سرسیلندر و کانالهای عبور آب شده و حتی سوراخ شدن شدن پوسته سیلندر را نیز در پی خواهد داشت.

202y4wb0ccwkdr9ljhlx.jpg

و اینکه حتماً سالی یک مرتبه اقدام به تعویض کامل آب رادیاتور ماشین خود کنید و همیشه و در همه حال از کافی بودن ضدیخ خودروی خود مطمئن شوید .

حرف آخر اینکه اگر بصورت ۴ فصل از ضدیخ مناسب استفاده نکنیم، داخل موتور و سرسیلندر موتور خودرو زنگ میزند و جاهایی از موتور یا سرسیلندر که زنگ زده‌اند یا حتی سوراخ شده‌اند موقتاً با همون جرم‌ها پر شده و نشت و ریزشی مشاهده نمی‌شود ولی در فصل زمستان به محض اضافه کردن ضدیخ به رادیاتور و با توجه به خاصیت ضد جرمی ضدیخ، سوراخ آن قسمت‌ها باز شده و ریزش آب و یا مصیبت‌های دیگری شروع میشود، بخاطر همین موضوع اولاً از ضدیخ‌هایی استفاده کنید که بر پایه اتیلن‌گلایکول بوده و خسارت‌های کمتری وارد میکنند و این عنوان رو در پشت قوطی ضدیخ هم میتونید پیدا کنید و دوماً اینکه حتماً هر چهارفصل ضدیخ داشته باشیم تا هیچوقت دچار همچین مشکلاتی نشویم.

vkykhi1ys1vrwin53ou.jpg

5vqssqeu1rdwkfd3qlg.jpg

pvgzg6zuxykpa6wrxrd8.jpg

94guhs48q4mexw51ozv.jpg

منبع: Car_Serviceman



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها