کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اعلام جزئیات جدیدی در رابطه با بازداشت مدیر کانال آمد نیوز


کد خبر : ۶۶۰۹۰شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳:۲۷۱۴۷۵ بازدید

محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد بازداشت روح‌االله زم از یک سال پیش در اهداف و برنامه قرار گرفته بود.

محمدعلی جعفری، فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد بازداشت روح‌االله زم از یک سال پیش در اهداف و برنامه قرار گرفته بود.

فرمانده پیشین سپاه پاسداران در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران طی یک سال گذشته چندبار قصد اجرای برنامه برای بازداشت روح الله زم را داشت و گفت: «یکی دوبار هم تا پای کار رفتیم اما صلاح نبود و حادثه‌ای پیش آمد و فرصت مناسبی نبود تا کار درست انجام شود، تا اینکه این دفعه انجام شد.»

فرمانده پیشین سپاه، بازداشت مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز را نشانه قدرت سپاه دانست و گفت: «یکی از ابعاد قدرت سپاه، قدرت اطلاعات این نیرو است.»

در جریان راهپیمایی سیزده آبان در تهران نیز ماکتی از روح‌الله زم و قاسم سلیمانی به نمایش درآمد که به طور ضمنی فرمانده نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، را عامل بازداشت زم معرفی می‌کرد.

روح‌الله زم بعد از بازداشت و آزادی در جریان اعتراضات بعد از انتخابات سال ۱۳۸۸ از ایران خارج شده و مقیم فرانسه بود و بعد از اعتراضات سراسری دی سال ۱۳۹۶ کانال تلگرامی او آمدنیوز مورد توجه قرار گرفته بود.

سپاه پاسداران روز دوشنبه، بیست و دوم مهر ماه، با انتشار بیانیه‌ای از «بازداشت روح‌الله زم، مدیر کانال آمدنیوز» خبر داد و اعلام کرد که ماموران سازمان اطلاعات سپاه پاسداران او را طی یک نقشه «پیچیده و فنی» پس از «هدایت به  داخل کشور» بازداشت کرده‌اند.

با گذشت نزدیک به یک ماه اما سپاه پاسداران و مقام‌های قضایی جمهوری اسلامی توضیحی درباره چگونگی بازداشت زم ارائه نکرده‌اند.

مهسا رازانی، همسر روح‌الله زم، اعلام کرد که همسرش پس از سفری به عراق از طریق فرودگاه شارل دوگل پاریس، توقف در فرودگاه امان و در نهایت فرودگاه بغداد، از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است.

رازانی گفت: «همسر من روح‌الله زم جمعه عصر نوزدهم مهر ماه با پرواز رویال جردنین از فرودگاه شارل‌دوگل پاریس عازم بغداد شد.او توقف کوتاهی در امان پایتخت اردن داشت و بامداد شنبه بیستم مهرماه وارد بغداد شد.»

رازانی تاکید کرد که پس از رسیدن روح‌الله زم به فرودگاه بغداد در «۲۴ ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و ایشان به تماس‌های متعدد من پاسخ نداد تا بامداد روز یک‌شنبه، بیست و یکم مهرماه که در تماس تلفنی یک دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول خبر از سلامتی‌اش داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا اینکه در رسانه‌های ایران خبر بازداشت او منتشر شد.»



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها