کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پرداخت یارانه نقدی به بیش از 8 میلیارد نفر


کد خبر : ۶۶۰۴۹پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲:۵۳۱۴۷۳۲ بازدید

زماني که دولت محمود احمدي‌نژاد طرح هدفمندسازي يارانه‌ها را به اجرا گذاشت، بسياري از افراد تصور کردند که با عملي‌شدن اين طرح بساط ...
پرداخت یارانه نقدی به بیش از 8 میلیارد نفرپرداخت یارانه نقدی به بیش از 8 میلیارد نفر

زماني که دولت محمود احمدي‌نژاد طرح هدفمندسازي يارانه‌ها را به اجرا گذاشت، بسياري از افراد تصور کردند که با عملي‌شدن اين طرح بساط بي‌عدالتي برچيده مي‌شود و نيازمندان با 45 هزار و 500 توماني که طي هر ماه مي‌گيرند، حداقل در معيشتشان شبيه طبقه مرفه جامعه زندگي مي‌کنند.

اما اکنون که در نهمين سال اجراي اين برنامه به سر مي‌بريم، مشاهده مي‌شود نه‌تنها چنين اتفاقي رخ نداده، بلکه اين شکاف هر روز عميق‌تر مي‌شود و از آنجايي که بسياري از افراد هم حاضر به خروج از فهرست يارانه‌بگيران نيستند، اکنون حدود 78 ميليون نفر، يعني بالغ بر 90 درصد ايرانيان، يارانه دريافت مي‌کنند. بر همين اساس اکبر ايزدي، مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها اخيرا گفته است: از ابتداي اجراي قانون هدفمندکردن يارانه‌ها تاکنون حدود هشت ميليارد نفر (واحد) يارانه نقدي دريافت کرده‌اند. يعني در اين مدت دولت بيش از جمعيت جهان يارانه پرداخت کرده است.

49466 ميليارد ريال در اختيار دستگاه‌هاي حمايتي

اکنون در ماه‌هاي پاياني سال 2019 جمعيت جهان به بيش از هفت و نيم ميليارد نفر رسيده است؛ حال مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها اعلام مي‌کند که طي 9 سال گذشته دولت‌هاي ايران به بيش از هشت ميليون نفر واحد يارانه نقدي پرداخت کرده‌اند؛ يعني اگر قرار بود 104 مرحله را به يکباره پرداخت کرد، دولت ايران مي‌‌توانست به کل جمعيت جهان 45 هزار و 500 تومان بپردازد.

به هر حال اگر به‌طور دقيق‌تر ميزان يارانه پرداختي طي اين 9 سال را بررسي کنيم متوجه مي‌شويم که در 104 مرحله دولت 369 هزار و 200 ميليارد تومان يارانه به دهک‌هاي مختلف جامعه پرداخت کرده است؛ رقمي که مي‌توانست خرج هزينه‌هاي عمراني و اشتغال‌زايي شود، اما دولت احمدي‌نژاد ترجيح داد در اقدامي پوپوليستي پول نقد را بدون هيچ واسطه‌اي به دست شهروندان برساند و دولت روحاني هم بدون در نظرگرفتن آثار تورمي، اين سياست را ادامه داد. البته از شهريور ماه سال جاري سازمان برنامه‌وبودجه با جديت بيشتري حذف دهک‌هاي پردرآمد را در دستور کار قرار داده است و در اين مدت حدود يک ميليون نفر از اين طرح حذف شده‌اند، اما همچنان بيش از 90 درصد جامعه يارانه دريافت مي‌کنند. در اين زمينه مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها گفت: با توجه به گستره پرداخت يارانه نقدي در سراسر کشور، تمامي منابع و مصارف اين سازمان بر اساس مصوبات مجلس دريافت و هزينه مي‌شود. اکبر ايزدي همچنين اشاره کرد که تا پايان مهر امسال براي رفع فقر 49 هزار و 466 ميليارد ريال در اختيار دستگاه‌هاي حمايتي کشور قرار گرفته است./آرمان ملی



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها