کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

78.2 میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند


کد خبر : ۶۶۰۰۸سه شنبه، ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳:۰۵۳۲۵۶ بازدید

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه 78 میلیون و 200 هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن ...

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه 78 میلیون و 200 هزار نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند، گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تاکنون ۱۰۴ مرحله یارانه نقدی پرداخت شده است.

به گزارش ایران جیب از ایبِنا، اکبر ایزدی با بیان این مطلب اعلام کرد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تاکنون حدود ۸ میلیارد نفر یارانه نقدی دریافت کرده‌اند و در هر ماه حدود ۳هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گستره پرداخت یارانه نقدی در سراسر کشور و نیز اهمیت فوق العاده آن، تمامی منابع و مصارف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها براساس نظرات و مصوبات مجلس شورای اسلامی دریافت و هزینه می‌شود، ضمن آنکه نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کشور نیز در آن نظارت کامل می‌کند.

ایزدی با اشاره به عملکرد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در زمینه کاهش فقر خاطرنشان کرد: در بودجه عمومی کشور مبلغ ۸۴.۰۰۰ میلیارد ریال به منظور کاهش فقر مطلق در نظر گرفته شده است که تا پایان مهر امسال مبلغ ۴۹.۴۶۶میلیارد ریال در اختیار دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است؛ که در هر ماه علاوه بر یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

جزئیات عملکرد ۷ ماهه مصارف هدفمندی

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با اشاره به جزئیات عملکرد ۷ ماهه مصارف هدفمندی یارانه‌ها گفت: تاکنون ۲۶۰۰ میلیارد تومان به طرح تحول سلامت اعتبار داده شده است. ایزدی درباره عملکرد هفت ماهه سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اظهار داشت: طبق تبصره ۱۴ قانون بودجه امسال این سازمان در جهت مصارف تعیین شده مبالغی را هزینه کرده است و تاکنون بالغ بر ۲۵ هزار ۶۹۵ میلیارد تومان یارانه نقدی و غیر نقدی پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان هدفمند سازی یارانه‌ها با بیان اینکه یکی از مواد قانونی بودجه مربوط به کاهش فقر مطلق است، گفت: طبق قانون در این مدت ۴ هزار ۹۴۶ میلیارد تومان بدین منظور هزینه شده است، همچنین طرح تحول سلامت ۲ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان دریافت کرد.

وی در مورد پرداختی به کشاورزان نیز بیان داشت: در رابطه با خرید تضمینی گندم از کشاورزان بالغ بر ۳۴۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است؛ علاوه بر موارد فوق ۲ هزار ۸۵ میلیارد تومان برای سایر اهداف مندرج در ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه تخصیص یافت.

ایزدی در پاسخ به این سوال که حمایت‌ها و کمک سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جاری چقدر بوده است، بیان داشت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به وزارت علوم و تحقیقات بابت تامین غذای دانشجویان و مبلغ ۴۰ میلیارد تومان به سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و امنیتی بابت تامین غذای زندانیان پرداخت شد.

مدیرعامل سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها با اشاره به اینکه به زودی ۱۵ میلیارد تومان بابت تامین غذای دانشجویان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پرداخت می‌شود، یادآور شد: مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان بابت کمک به رزمندگان معسر هزینه و همچنین مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان در جهت کمک به مسکن محرومان به نهادهای حمایتی پرداخت شد.

وی در مورد دیگر هزینه‌های انجام شده عنوان کرد: مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان در جهت کمک به حمل و نقل ریلی کشور و بیش از ۵۰ میلیارد تومان در جهت کمک به تولید و اشتغال هزینه از جمله این موارد است.

ایزدی تاکید کرد: سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۱۳۹۸ همانند سال گذشته حتی یک ریال از بودجه عمومی استفاده نکرده است و در طرح تحول سلامت، کاهش فقر مطلق و خرید تضمینی گندم نیز کمک‌های قابل توجهی به بودجه عمومی کشور از محل منابع ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها