کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امتیازی برای ترامپ؛ بازار کار آمریکا همچنان نیرومند است


کد خبر : ۶۵۹۱۳شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷:۳۲۳۱۵۸ بازدید

اگرچه کارشناسان در ارزیابی بازار کار آمریکا خوش‌بینی محتاطانه‌ای به کار برده‌اند،اما شواهد به واقع نشان از استحکام قابل توجه این بازار ...
امتیازی برای ترامپ؛ بازار کار آمریکا همچنان نیرومند استامتیازی برای ترامپ؛ بازار کار آمریکا همچنان نیرومند است

اگرچه کارشناسان در ارزیابی بازار کار آمریکا خوش‌بینی محتاطانه‌ای به کار برده‌اند،اما شواهد به واقع نشان از استحکام قابل توجه این بازار دارد؛ حقیقتی که به‌ویژه دونالد ترامپ را در آستانه مبارزات انتخاباتی به وجد آورده است.

به گزارش ایران‌جیب از دویچه‌وله آلمان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در توییتی با اشاره به آمار جدید بازار کار این کشور از این که این آمار بسیار بهتر از انتظارهاست ابراز خوشحالی کرده است؛ به‌ویژه که این مسئله به او در مبارزات انتخاباتی کمک خواهد کرد.

8ee14wk6l97r84yn9khi.jpg

به گزارش "تاگس‌شاو"، وبسایت کانال یک تلویزیون آلمان، در حقیقت کارشناسان اقتصادی به دلیل هفته‌ها اعتصاب در شرکت جنرال موتورز و نرخ رشد اقتصادی یک و نه‌دهم درصدی ایالات متحده در سومین چهارماهه سال جاری انتظار ضعف بیش‌تری در بازار کار و پیدایش حداکثر ۸۹هزار فرصت شغلی جدید را داشتند.

آماری که همچنان رکوردشکن است

اما حقیقت این است که در ماه اکتبر ۱۲۸هزار فرصت شغلی جدید به وجود آمد. به علاوه، مقام‌های آمریکایی آمار مربوط به ماه‌های اوت و سپتامبر را تصحیح کرده و در مجموع نزدیک به ۱۰۰هزار شغل بر آن افزودند.

نرخ بیکاری در آمریکا در طول پنج دهه اخیر به این پایینی نبوده است. نرخ بیکاری به دلیل بازگشت بی‌وقفه برخی شهروندان به بازار کار تنها افزایشی اندکی یافت و به سه‌و شش‌دهم درصد رسید.

داده‌های جدید مربوط به بازار کار آمریکا را حتی باید مثبت‌تر هم ارزیابی کرد، زیرا اعتصاب در جنرال موتورز به از دست دادن موقت ۴۰هزار شغل در صنعت خودروسازی انجامید. درحالیکه صنعت و ماشین‌سازی به دلیل درگیری‌های تجاری ترامپ تضعیف شد و ۳۶هزار شغل در آن از دست رفت، اما در عرصه‌هایی مانند بهداشت و درمان، پرستاری، رستوران‌‌داری و خدمات مالی رشدی قوی پدید آمد.

علائم هشداردهنده

اما هشدار هنوز بر جای خود باقیست: رکود سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در آمریکا در طول سه سال و نیم گذشته بی‌‌سابقه بوده و به همین دلیل بانک مرکزی روز دوشنبه نرخ بهره را در این کشور باز هم کاهش داد و به یک‌‌ونیم تا یک‌ و ۷۵درصد رساند.

توماس گیتسل، اقتصاددادن ارشد بانک VP می‌گوید، آمار مطلوب در بازار کار آمریکا بیش از آن که پیش‌بینی می‌شد ماندگار شد. اما بر پایه شاخص‌های مختلف، ممکن است بازار کار این کشور مرحله‌ای از ضعف را تجربه کند. 

به همین دلیل به باور گیتسل، امکان دارد گزارش منتشر‌شده در ماه اکتبر از گزارش‌های دیگری که در ماه‌های آینده در این زمینه منتشر خواهد شد بهتر باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها