کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مخالفت دولت آلمان با سخت‌گیری در تضمین صادرات به ترکیه


کد خبر : ۶۵۵۸۷سه شنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۱۹۱۲۲۶ بازدید

پس از تصمیم دولت آلمان مبنی بر توقف صادرات سلاح به ترکیه حال بحث بر سر تحریم اقتصادی این کشور به دلیل عملیات نظامی در شمال ...
مخالفت دولت آلمان با سخت‌گیری در تضمین صادرات به ترکیهمخالفت دولت آلمان با سخت‌گیری در تضمین صادرات به ترکیه

پس از تصمیم دولت آلمان مبنی بر توقف صادرات سلاح به ترکیه حال بحث بر سر تحریم اقتصادی این کشور به دلیل عملیات نظامی در شمال سوریه بالا گرفته است. دولت آلمان با درخواست کاهش صادرات به ترکیه مخالفت کرده است.

دولت آلمان امیدوار است آتش‌بس موقت کنونی در شمال سوریه به آتش‌بس دائم تبدل شود. یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان دوشنبه ۲۹ مهر (۲۱ اکتبر) اعلام کرد که آلمان تلاش می‌کند طرف‌های درگیری را متقاعد به حفظ آتش‌بس کند و نمی‌خواهد این فرصت را از دست دهد .

خبرگزاری آلمان به نقل از این سخنگوی وزارت امور امور خارجه نوشته است که تصمیم‌گیری در مورد بیمه تضمینی هرمس برای صادرات آلمان به ترکیه "در حال حاضر هنوز مطرح نیست".

این بیمه برای حمایت از صادرکنندگان آلمانی از سوی دولت آلمان تضمین می‌شود و در صورتی که خریدار خارجی، هزینه سفارش صادراتی خود را پرداخت نکند، دولت آلمان غرامت آن را به صادرکننده می‌پردازد.

دولت آلمان عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرده است. هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور نیز تأکید کرده که حملات نظامی ترکیه علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه مغایر با حقوق ‌بین‌الملل است و به باور آلمان "مشروعیت ندارد".

پس از تصمیم دولت آلمان برای توقف صادرات سلاح به ترکیه حال نمایندگان سبزها، لیبرال‌ها و حزب چپ و شماری از سیاستمداران برجسته حزب حاکم دمکرات مسیحی خواستار پایان تضمین‌دولتی صادرات به ترکیه شده‌اند.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان در واکنش به این درخواست تأکید کرده است که دولت آلمان تحولات شمال سوریه را به دقت دنبال می‌کند و هم‌اکنون هم درخواست‌ تضمین‌ دولتی برای صادرات را در برخی موارد با دقت بررسی می‌کند. 

یک سخنگوی وزارت اقتصاد نیز گفته است که دولت آلمان از سال ۲۰۰۷ میلادی اعطاء این تضمین‌ها با دقت و با توجه به وضعیت حقوق بشر و همچنین احتمال عدم پرداخت هزینه سفارش از سوی کشور خریدار در منطقه بررسی می‌کند. 

دولت آلمان از اول ژانویه تا ۳۱ آگوست سال ۲۰۱۹ میلادی تضمین مبلغی نزدیک به ۷۸۸ میلیون یورو برای صادرات به ترکیه را بر عهده‌ گرفته است.

علاوه بر درخواست تشدید تحریم‌های ترکیه برخی از سیاستمداران حزب حاکم  نیز خواستار مشارکت آلمان در مأموریتی برای تشکیل یک منطقه‌حفاظت شده بشر دوستانه با نظارت بین‌المللی شده‌اند و از جمله طرحی برای اعزام تا ۴۰ هزار سرباز از کشورهای اروپایی را مطرح کنند.

دولت آلمان از این پیشنهاد استقبال نکرده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه گفته است چنین پیشنهادی تا کنون در سطح مذاکرات کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطرح نشده است.

اشتفن زایبرت، سخنگوی دولت آلمان نیز در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه آیا دولت آلمان حاضر است سربازان ارتش این کشور را برای شرکت در مأموریتی بین‌المللی به منطقه اعزام کند یا خیر، گفته است در حال حاضر چنین بحثی مطرح نیست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها